معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس گفت: در قالب طرح کاداستر 2 میلیون و 300 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در فارس دارای سند مالکیت شده است.
کد خبر: ۵۹۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 26 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:جهانبخش بهمنی در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم اظهار داشت: سازمان منابع طبیعی بر اساس رسالت ذاتی خود حفظ و حراست از مراتع، احیا و اصلاح، آبخیزداری و آبخوان‌داری و ... را در دستور کار خود دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس حفاظت و حراست از مراتع را شاخصه اصلی این نهاد دانست و افزود: استان فارس دارای 12 میلیون و 400 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی مرتع است که 2 میلیون و 200 هزار هکتار عرصه‌های مستثنیات و بقیه نیز عرصه مرتعی است.

وی با اشاره به فعالیت 20 قرق‌بان در استان فارس، گفت: این در حالی است که به ازای هر 20 هزار هکتار یک قرق‌بان نیاز است که در استان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

بهمنی با اشاره به اینکه رویکرد ما در بحث حفاظت از منابع طبیعی حفاظت فیزکی از مراتع است، بیان کرد: مشارکت مردمی، بهره‌مندی از تشکل‌های غیردولتی و ... می‌تواند در این امر کمک شایان داشته باشد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با یادآوری آتش‌سوزی 10 هزار هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی در سال 92 به کاهش این آمار به 500 هکتار در سال 96 اشاره کرد و گفت: این مهم حاصل همیاری و همکاری سایر مجموعه‌های اداری و مردمی بوده است.

وی با اشاره به عدم مجوز احداث کوره‌های زغال در استان فارس، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز مکلف به صدور مجوز برای کوره‌های موجود در استان شده است.

بهمنی اجرای طرح کاداستر در راستای جلوگیری از زمین‌خواری و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی را از دیگر فعالیت‌های منابع طبیعی استان فارس عنوان کرد که در قالب آن 2 میلیون و 300 هزار هکتار عرصه دارای سند مالکیت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار