معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان قزوین:
معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان قزوین گفت: به مناسبت هفته جوان با برگزاری ۷۵ عنوان برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی از ۱۲۰ جوان شاخص استان قزوین تجلیل می شود.
کد خبر: ۵۹۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 26 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، مهران قاسمی روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته جوان با تشریح برنامه های این هفته در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته جوان ٧٥ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در استان برگزار می شود.

قاسمی افزود: امسال از ۹۰ جوان شهرستانی و ۳۰ جوان از شهرستان قزوین تجلیل می شود که ۲۶ جوان از سوی ادارات بر اساس شاخص های تعیین شده انتخاب و معرفی می شوند.

وی بیان کرد: در سال ۹۳ تعداد سمن های فعال استان ۱۵ مورد بود که با افزیاش ۴۰۰ درصدی در این عرصه شاهد راه اندازی ۶۳ سمن هستیم.

قاسمی اظهار کرد: همچنین با برنامه ریزی انجام شده امسال ۳۰ سمن جدید به فعالان این عرصه اضافه خواهند شد و تلاش می کنیم حمایت لازم را از جوانان خوش فکر در این تشکلها انجام دهیم.

معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در مدت ۹ ماه گذشته توانسته ایم به اندازه ۵ سال گذشته فعالیت کنیم و امسال هم آمادگی داریم از استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان و جوانان کارآفرین و خلاق حمایت کنیم تا کارهای خوبی در این زمینه صورت گیرد.

اشتغال مهمترین دغدغه جوانان استان قزوین

وی با اشاره به جمعیت جوان استان قزوین تصریح کرد: از جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان قزوین حدود ۳۱۵ هزار نفر معادل ۲۴ درصد را جوانان تشکیل می دهند.

قاسمی تصریح کرد: مهمترین دغدغه جوانان استان مانند سایر نقاط کشور ابتدا اشتغال، ازدواج و مسکن است که با اقدامات انجام شده تلاش کرده ایم برای کارآفرینی تسهیلات لازم را دریافت کنیم.

وی گفت: از جوانان استان قزوین انتظار داریم و دعوت می کنیم هر گونه طرحی در خصوص کارآفرینی دارند به شرط آنکه توجیه اقتصادی داشته باشد با ورود به سایت به معاونت فرهنگی و امور جوانان ارائه کنند تا برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شوند که این افراد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می توانند وام دریافت کنند.

قاسمی افزود: همچنین امسال طرح «هر روستا یک سازمان مردم نهاد» به صورت پایلوت در شهرستان آبیک اجرایی می شود که فراگیری آن در نقاط روستایی می تواند به حل مسایل و مشکلات مختلف روستاها با کمک جوانان کمک کند.

جشنواره علی اکبر ۱۵ اردیبهشت برگزار می شود

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: یکی از کارهای مهم برگزاری جشنواره علی اکبر است که مراسم اختتامیه در تاریخ ۱۵ اردیبهشت در گیلان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته از اجرای ۱۵ طرح کارآفرینی و ایجاد ۱۲ کارگاه حمایت شد و تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی به آنها پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
سلام این ها همه دروغ است تبعیض و رانت خواری بیداد میکند در مجموعه مهران قاسمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار