به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهران قاسمی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در نشست خبری هفته جوان به دو طرح مهم حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: با پیگیری وزارت ورزش و جوانان پرداخت تسهیلات 100میلیون تومانی به جوانان کار آفرین آغاز شده است و جوانان فعال و کارآفرین با ارائه طرح توجیهی می توانند از تسهیلات 100میلیون تومانی با بهره 4درصدی استفاده کنند.

قاسمی ادامه داد: اولین همایش ملی انتخاب جوانان کارآفرین برتر در گیلان  برگزار می شود و جوانان تا یک هفته فرصت دارند با ثبت نام در سایت همایش به نشانی www.karafarinjavan97.ir در این جشنواره شرکت نمایند.

قاسمی افزود: در آذرماه 1393 که فعالیت دولت تدبیر و امید در این معاونت آغاز شد 15سمن جوان در حوزه های خاص و محدود داشتیم که امروز تعداد آنها به 63سمن رسیده است که در همه حوزه ها فعال هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان افزود: افزایش پرداخت وام ازدواج و خرید مسکن جوانان، پرداخت تسهیلات به طرح های کارآفرینی که جوانان ارائه می دهند و معرفی جوانان برتر ازجمله اقدامات مهم حوزه این معاونت در سطح کلان و استان است.

قاسمی ادامه داد: 24درصد جمعیت استان جوان (15تا29) سال هستند که مهم ترین دغدغه هایشان اشتغال، ازدواج، اوقات فراغت و نشاط اجتماعی است.

قاسمی به افزایش دانش اجتماعی و ایجاد فرصت های کارآفرینی در جوانان به عنوان سیاست های مهم این حوزه پرداخت و گفت: اداره کل ورزش و جوانان بسترساز شکوفایی جوانان و رفع مشکلات آنها است و به تنهایی نمی تواند مشکلات حوزه جوانان را به دوش بکشد.

قاسمی تاکید کرد: در سال 1397 در نظر داریم 30سازمان مردم نهاد جدید را در حوزه های مختلف تاسیس کنیم و همچنین اجرای طرح هر روستای بزرگ یک سمن را در شهرستان آبیک به عنوان پایلوت اجرا خواهیم کرد.

قاسمی در خاتمه برنامه های هفته جوان را تشریح کرد.

جوانان (1)