رئیس شورای شهر قم گفت: بلوار آیت‌الله بروجردی به‌عنوان مهم‌ترین راه دسترسی شهر پردیسان تا پایان سال جاری به‌صورت کامل افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۵۹۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 28 April 2018

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: توزیع عادلانه سرانه‌های اجتماعی اولویت و هدف اصلی شورای اسلامی شهر قم است.

وی با اشاره به‌ ضرورت و اهمیت تعامل و هم‌افزایی در بین مجموعه مدیران شهری افزود: روح تعامل و هم‌افزایی بسیار قابل‌توجهی در بین مجموعه مدیران شهری و شورای شهر قم ایجادشده که نتیجه مثبت خود را نیز در ماه‌های گذشته به‌درستی نشان داده است.

رئیس شورای شهر قم گفت: افق 20 ساله قم و برنامه چشم‌انداز 5 ساله شهر قم تا سال 1400 دو محور اصلی شورای شهر قم در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای تمام برنامه‌های شهری است تا روند توسعه و پیشرفت شهر قم بر مبنای این برنامه‌های راهبردی پیگیری و دنبال شود.

جلالی با بیان لایحه‌های موردبررسی قرارگرفته در هشت ماه نخست فعالیت شورای پنجم خاطرنشان کرد: در هشت ماه نخست سال جاری بیش از 300 لایحه و مصوبه در شورای شهر قم مورد بررسی قرار گرفته و تصویب‌شده است.

وی عنوان کرد: بررسی و تصویب بودجه سال 97 شهرداری قم مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که شورای اسلامی شهر قم در هشت ماه نخست جاری آن را انجام داده است که برای بررسی نهایی آن نیز نزدیک به 40 روز زمان وقت گذاشته‌شده است.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام شهری خاطرنشان کرد: اتمام و راه‌اندازی پروژه مترو شهر قم و تکمیل بسیاری از طرح‌های ترافیکی و حمل‌ونقلی در شهر قم ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های عمرانی شهر قم در سال جاری است که با بهره‌برداری کامل از آن‌ها می‌توان انتظار داشت که بخشی از مشکلات ترافیکی شهر قم برطرف شود.

جلالی با تأکید بر اهمیت توزیع عادلانه سرانه‌های اجتماعی ابراز کرد: تلاش در راستای توزیع عادلانه سرانه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر قم همت اصلی و بزرگ شورای شر قم در دوره جدید است که می‌تواند در راستای تحقق عدالت اجتماعی مفید باشد.

وی با بیان اهمیت بعد نظارتی شورای شهر خاطرنشان کرد: برای نظارت دقیق و درست مباحث و کارکردهای شهرداری و شورای شهر قم کمیته نظارت در شورای شهر قم تشکیل و ایجادشده تا پاک دستی اقدامات اقتصادی و فرهنگی شورای شهر در قبال آن به‌درستی سنجیده و پیگیری شود.

رئیس شورای شهر قم با انتقاد از کاهش اختیارات شوراها در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های گذشته متأسفانه به‌صورت مداوم اختیارات و قدرت اجرایی شوراها کمتر شده درحالی‌که امروزه در سطح دنیا نقش و اختیارات مجلس‌های محلی بیشتر شده است.

جلالی با اشاره به مشکلات دسترسی به شهر پردیسان عنوان کرد: افتتاح بلوار آیت‌الله بروجردی به‌عنوان مهم‌ترین راه دسترسی شهر پردیسان تا پایان سال جاری به‌صورت کامل افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: تکمیل و راه‌اندازی پل 9 دی، افتتاح و راه‌اندازی بلوار عمار یاسر، افتتاح میدان ولی‌عصر(عج) و مترو قم ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر قم در سال جاری است، احیای باغات و گسترش فضای سبز شهری از دیگر اولویت‌ها و محورهای شورای شهر قم است.

رئیس شورای شهر قم ابراز کرد: قم با وجود تمام مشکلات بودجه‌ای و اقتصادی که وجود دارد مسیر توسعه و پیشرفت را به‌درستی دنبال می‌کند، شهربازی معارفی در محدوده بلوار پیامبر اعظم(ص) از برنامه‌های فرهنگی مهمی بوده که امید می‌رود تا پایان سال جاری به‌صورت رسمی آماده بهره‌برداری شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار