شهردار قم:
شهردار قم گفت: تلاش شهرداری بر این است که بلوار آیت‌الله بروجردی را تا پایان ماه مبارک رمضان به بهره‌برداری برساند.
کد خبر: ۵۹۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 28 April 2018

 

به گزارش تابناک قم،سیدمرتضی سقائیان‌نژاد یکی از پروژه‌های مهم شهر قم را پروژه‌ عماریاسر دانست و گفت: طرح پیش‌بینی شده این پروژه به گونه‌ای بود که بیش از 900 پلاک باید در آن تملک می‌شد به همین خاطر ابتدا به آن ورود نکردیم و پروژه‌های نیمه کاره را به اتمام رساندیم تا اعتماد شهروندان جلب شود؛ امسال بودجه ویژه‌ای برای این پروژه پیش بینی شده تا تملکات آن در سه منطقه تکمیل شود.

شهردار قم با تاکید بر اینکه ادامه بلوار عماریاسر نیز به صورت دو سطحه اجرایی می‌شود، بیان کرد: بلوک‌های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در بدنه این پروژه نیز کوچک سازی شد تا سرمایه‌گذاران راحت‌تر به آن ورود کنند.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه تملک در پروژه‌های شهری بسیار مشکل است، اظهار کرد: در پروژه‌های شهری ابتدا باید بحث تملک و معارضین تاسیساتی حل شود و سپس مباحث عمرانی پیگیری شود که رویکرد شهرداری در این پروژه نیز همین است.

وی اجرای ادامه بلوار سمیه تا خیابان آذر را یکی از برنامه‌های ویژه شهرداری در سال 97 عنوان کرد و افزود: اعتباری ویژه برای این پروژه و تملکات آن دیده شده است.

شهردار قم مشکل مرکز شهر قم از نظر سرانه‌های فضای سبز را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همچنین یکی از شریان‌های کلیدی و اصلی شهر قم بلوار فردوسی است؛ این بلوار از غرب شهر قم تا شرق شهر ادامه خواهد داشت که در مناطق دو، چهار و یک آزادسازی نیاز دارد؛ البته دو تقاطع غیرهمسطح نیز در پروژه پیش بینی شده است.

سقائیان‌نژاد اظهار کرد: این محور 25 کیلومتر طول دارد که با اجرای آن بخش عمده مشکلات ترافیکی شهر رفع می‌شود؛ اگر این پروژه در سال 97 و 98 محقق شود مشکل ترافیک مرکز شهر قم حل خواهد شد، البته بخش‌هایی از این پروژه اجرایی شده و دو زیرگذر اصلی پروژه در دستور کار شهرداری است.

وی به وضعیت بلوار جمهوری اشاره کرد و افزود: ادامه بلوار جمهوری در منطقه دو باید به کمربندی امام علی(ع) متصل شود؛ این پروژه هم نیازمند تملکات بسیاری است که در حال انجام آن هستیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه شهرداری در صدد این است که رینگ‌های ترافیکی شهر را تکمیل کند، تصریح کرد: رینگ‌های ترافیکی شریان‌های حیاتی شهر هستند که رویکرد جدی شهرداری تکمیل این مسیرها است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه 97 درصد پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی تکمیل شده است، افزود: در حال اجرای روسازی بتنی پروژه هستیم؛ البته مشکل اصلی این پروژه اتصال آن به پردیسان است که عملیات اجرایی آن پس از نوروز آغاز شده و امیدواریم به زودی تکمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شهرداری بر این است که بلوار آیت‌الله بروجردی را تا پایان ماه مبارک رمضان به بهره‌برداری برساند، اظهار کرد: اگر این بلوار افتتاح شود پردیسان از بن‌بست خارج شده و به موازات این پروژه شهرداری به دنبال اجرای ادامه بلوار زائر است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه تلاش شهرداری بر این است که ادامه بلوار زائر را تا پردیسان اجرایی کند، تصریح کرد: اگر این پروژه‌ها تکمیل شود ترافیک بلوار غدیر تخلیه شده و مشکلات شهروندان برطرف می‌شود.

سقائیان‌نژاد به آخرین وضعیت بلوار شهید آوینی اشاره کرد و گفت: مذاکراتی را با شهرک مهدیه در خصوص اتصال پروژه شهید آوینی به پردیسان داریم و امیدواریم شاهد مشارکت حوزه برای تکمیل این پروژه باشیم.

وی به روند تکمیل زیرگذر شهید کریمی اشاره کرد و گفت: دو مورد از پل‌های رمپ این پروژه باز شده و با رفع معارضین دو رمپ دیگر تلاش داریم تا نیمه شعبان باقی پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار قم یکی از پروژه‌های مهم شهرداری را باغ پرندگان ذکر کرد و گفت: تلاش بر این است که امسال این پروژه افتتاح شود؛ این پروژه در قالب یکی از پروژه‌های کلیدی تفریحی گردشگری شهر قم است که از بلوار شهید آوینی آغاز شده تا بلوار ظهور ادامه می‌یابد و هزار هکتار مساحت دارد و سعی داریم در برنامه چهار ساله آن را اجرایی کنیم که در کشور یک پروژه ویژه خواهد بود.

سقائیان‌نژاد به پروژه‌های عمرانی دیگر شهرداری اشاره کرد و گفت: تکمیل رمپ‌ و لوپ‌های پل 9 دی، اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید کیوانفر با خیابان امام خمینی(ره)، خریداری 10 میلیارد تومان اتوبوس، نوسازی 120 دستگاه اتوبوس، مکانیزاسیون پل‌های عابر پیاده و... جزو پروژه‌های سال 97 است.

وی با تاکید بر اینکه سرانه فضای سبز شهر قم حدود 22 مترمربع است، گفت: این سرانه باید به بیش از 30 مترمربع برسد؛ سالانه بیش از 500 هزار اصله درخت در شهر کاشته می‌شود تا این سرانه افزایش یابد؛ تلاش بر این است که جداسازی شبکه آب شرب از آبیاری فضای سبز صورت گیرد و بیش از 20 پروژه آبرسانی برای فضای سبز پیگیری شده است.

شهردار قم اظهار کرد: ما ضمن اینکه تاکید داریم زیبایی شهر نباید از دست برود باید کاری کنیم که منابع آبی حفظ شود.

سقائیان‌نژاد یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهر را پروژه شهید کاظمی عنوان کرد و افزود: این پروژه از حدود 13 سال قبل در قم مطرح شده؛ این پروژه قرار بوده با تراکم 9 طبقه در شهر قم اجرایی شود اما در حال حاضر مباحثی مطرح است که 9 طبقه به چهار طبقه تقلیل یابد که مباحث حقوقی را به دنبال دارد؛ چراکه منافع سرمایه‌گذار به خطر می‌افتد اما با این حال کمیسیون ماده پنج موافقت با این تقلیل تراکم را انجام داده است.

وی اضافه کرد: تلاش بر این است که پروژه‌ای به نفع مردم و متناسب با شرایط شهر قم و ظرفیت هسته مرکزی شهر اجرا شود و قطعا از حقوق شهروندان در این پروژه کوتاه نخواهیم آمد.

شهردار قم به برنامه‌های شهرداری در احداث پارکینگ‌های شهری اشاره کرد و گفت: امسال چند پروژه پارکینگ‌سازی در هسته مرکزی شهر پیش‌بینی شده است؛ یکی از پروژه‌های مهم شهرداری احداث پارکینگ شرقی حرم مطهر با 3 هزار خودرو ظرفیت است که امیدواریم به صورت سرمایه‌گذاری امسال به سرانجام برسد.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه کاره سرمایه گذاری شهر، گفت: شهرداری به دنبال این است که این پروژه‌ها سر و سامان پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار