رئیس مجمع خیرین مدرسه‎ساز از ساخت ۵۵ هزار مدرسه در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۹۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 02 May 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا حافظی در مراسم اهدای وسایل خریداری شده توسط بنیاد علمی قلم چی به هنرستان‎های بروجرد، اظهار کرد: مدرسه‌سازی امری مقدس است چرا که از منظر اسلام و بزرگان دینی فضیلتی بالاتر از کسب دانش و علم وجود ندارد.  بی‌شک مدرسه‌سازی و ساخت مکان‎های علمی و پژوهشی راهی است که بازخورد آن پیشرفت و تعالی کشور در ابعاد مختلف است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‎ساز گفت: در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و یک‎هزار خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور در امر مدرسه‌سازی فعالیت می‎کنند.

حافظی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز ۵۵ هزار مدرسه در کشور ساخته‎اند، افزود: درزمینهٔ ساخت مدرسه در شهرستان بروجرد احساس مسئولیت می‎کنم و این قول را می‎دهم که در این شهرستان هنرستان بسازم. خیرین را به شهرستان بروجرد هدایت خواهیم کرد تا معضلی ازنظر فضای آموزشی نداشته باشیم و باید همه باهم متحد شویم تا مشکلی در راستای فضای آموزشی نداشته باشیم.

شهاب روزبهانی، مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد نیز در این مراسم گفت: ۹۸ درصد بودجه صرف هزینه‎های جاری می‎شود و فقط یک درصد صرف هزینه‎های عمرانی می‎شود.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در جامعه بحث بیکاری است که اگر به هنرستان‎ها توجه شود قدری از این بیکاری کاسته خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: ۱۵ هنرستان در شهرستان بروجرد وجود دارد که طبق پیش‎بینی سال تحصیلی آینده دانش‎آموزان بیشتری به سمت هنرستان روی بیاورند.

روزبهانی اضافه کرد: سال تحصیلی آینده به مقطع متوسطه اول  ۲۰۰۰ دانش‌آموز اضافه خواهد شد که با کمبود فضای آموزشی روبرو خواهیم شد و مجبور هستیم سال آینده برخی از مدارس دو تایمه شوند.

وی بیان کرد: ۶۰ درصد فضای آموزشی شهرستان بروجرد فرسوده می باشند و به تعداد مدارس زیادی نیازمند هستیم.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار