رویترز در تحلیل خود می‌نویسد: عربستان سعودی در صدد آماده کردن افکار عمومی برای اصلاحات عمیق اجتماعی است.
کد خبر: ۶۰۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 06 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از احتمال پایان تفکیک جنسیتی در اماکن عمومی عربستان و نیز تعطیلی اجباری مغازه‌ها در زمان پخش اذان خبر داد.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان روز جمعه در وب‌سایت خود مطلبی در این باره منتشر کرده بود که بعد از دقایقی آنرا حذف کرد. خبرگزاری رویترز توانسته به این مقاله دست پیدا کند.

رویترز: احتمال پایان تفکیک جنسیتی در اماکن عمومی عربستان
رویترز در تحلیل خود می‌نویسد این اقدام نشان می‌دهد که عربستان سعودی در صدد آماده کردن افکار عمومی برای اصلاحات عمیق اجتماعی است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، مدیر «برنامه کیفیت زندگی» عربستان از پاسخ به خبرگزاری رویترز در این باره امتناع کرد اما گفت که از هر اقدامی که باعث افزایش کیفیت زندگی در عربستان شود حمایت می‌کند. وی رانندگی زنان و امکان حضور آنها در ورزشگاه‌ها را از جمله مواردی خواند که به افزایش کیفیت زندگی در عربستان منجر شده است.

مقررات حکومت محافظه کار مذهبی عربستان به ویژه در برخورد با زنان همواره مورد انتقاد فعالان حقوق بشر بوده است. با این وجود به نظر می‌رسد ولیعهد این کشور تلاش می‌کند تا مقررات اجتماعی را اصلاح کند.

از این جمله این اصلاحات می‌توان به کاهش برخورد پلیس اخلاقی با مردم در معابر عمومی اشاره کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز مدتی است که در شهرهای بزرگ پلیس مذهبی هنگام اذان شهروندان را مجبور به اقامه نماز نمی‌کند.

دختران سعودی در باشگاه ورزشی در قطیف عربستان
رویترز: احتمال پایان تفکیک جنسیتی در اماکن عمومی عربستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار