علیرضا داودنژاد کارگردان سینما به "ترامپ" رییس جمهور آمریکا نامه نوشت.
کد خبر: ۶۰۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 06 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین ،علیرضا داودنژاد کارگردان سینما به "ترامپ" رییس جمهور آمریکا نامه نوشت.

کارگردان «مصائب شیرین»، «فراری» در آستانه‌ی 17 اردیبهشت ماه سالروز تولدش به درخواست ایسنا مبنی بر نوشتن یادداشتی با موضوع آزاد،ترجیح داد نامه‌ای را خطاب به ترامپ بنویسد.

 متن این نامه به شرح ذیل است:

« آقای ترامپ!

ملت بزرگ آمریکا، با هنرمندان، ورزشکاران و دانشمندان خود به هر چه که بخواهد میرسد و به ارعاب،تهدید و آزار ملت‌های دیگر احتیاجی ندارد.

ملتی که مردم جهان، در همه جا برای خرید،کالاهای او صف می‌بندند،ملتی که هنرمندان آن در قلب ملت ها جا دارند و ملتی که ورزشکاران آن به بشر سلامتی و تحرک می بخشند؛ چه احتیاجی دارند که برای ملت‌های دیگر کج‌خلقی کنند یا به روی آنها اسلحه بکشند.

آنچه امروز بشر به آن نیاز دارد و برای رسیدن به آن هر چه را دارد در طبق اخلاص می‌گذارد، روئیت پذیر شدن الگوهای زیباشناختی زیستِ انسانی است.

شاید باورتان نشود اما روزی کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا، تغییر کاربری می دهند و نیروهای خوش‌قریحه، متخصص و خلاق خود را به کار آبادانی و ارتقاء کیفیت زندگی همه ابناء بشر می‌گمارند. ملت آمریکا که  آمیزه‌ای از همه ملت‌های جهان است، پرچمدار محبت و احترام به نوع بشر خواهد شد و با پیشگام شدن در نابودسازی تسلیحات هسته‌ای راه تازه‌ای پیش پای دوستی و صلح جهانی باز خواهد کرد. باید قدر این ملت بزرگ را دانست و محبوبیت و احترام را به اصلی‌ترین نماد هر کشور یعنی پرچم آن بازگرداند.

من به‌ عنوان یکی از هنرمندان کشور ایران، قول می دهم که با پیش‌قدم شدن شما برای عاری ساختن جهان از تسلیحات هسته‌ای، شخصا پرچم آمریکا را در میدان آزادی تهران به اهتزاز در آورم.

به امید فرا رساندن آن روز برای شما موفقیت آرزو می‌کنم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار