همزمان با هفته معلم عملیات احداث نخستین مرکز تخصصی، آموزشی و توانبخشی دانش آموزان اوتیسم با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در قزوین آغاز شد.
کد خبر: ۶۰۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 07 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین روز دوشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی این مرکز  اظهار کرد: زمین این مرکز آموزشی از سوی خانواده مرحوم حاجیه خانم ارباب قزوینی در خیابان نادری با مساحت 500 متر مربع اهدا و با پنج میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اولیه در چهار طبقه و با زیربنای یک هزار و 200 متر مربع احداث می شود.


وی افزود: با توجه به افزایش مبتلایان به اوتیسم در سال های اخیر، وجود یک مرکز آموزشی برای آموزش این دسته از افراد بسیار لازم بود تا با آموزش های تخصصی بتوانیم فاصله این کودکان با سایر افراد جامعه را کاهش دهیم.


احمدی در ادامه از افتتاح سه واحد تجاری در کنار ساختمان اداری آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد و گفت: این واحدها از محل درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و کمک های غیرنقدی خیران احداث و عواید آن صرف امور آموزش افراد استثنایی می شود.


وی با اشاره به افتتاح 2 واحد آموزشی استثنایی دیگر، اظهار کرد: یک باب مدرسه چهار کلاسه حضرت فاطمه زهرا (س) توسط زنده یاد حاج منوچهر موبدی در شهر ارداق با 6 میلیارد ریال و آموزشگاه 6 کلاسه متوسطه حرفه ای زنده یاد سپهر طاهری در تاکستان با هفت میلیارد ریال اعتبار امروز /دوشنبه/ مورد بهره برداری قرار می گیرند.
استان قزوین هم اکنون دارای 27 مدرسه و مرکز آموزشی و توانبخشی استثنایی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار