معاون خدمات شهری شهرداری قزوین خبر داد:
معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: مراسم سنتی پنجاه بدر در روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 08 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،سید مهدی کاظمی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله در شهر قزوین مراسم سنتی پنجاه بدر در مصلای قدیمی این شهربرگزار می‌شود.

وی بیان کرد: آئین سنتی پنجاه بدر بعدازظهر روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و شهروندان در این مراسم با دعا و نیایش از خداوند طلب باران می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین به تشریح عملکرد شهرداری قزوین در ایام نوروز پرداخت و گفت: شست‌وشوی معابر شهری به ویژه در خیابان‌های پر ترددکه با نزدیک شدن پایان سال سطح زباله افزایش می‌یابد، انجام شده است.

کاظمی بیان کرد: انجام نظافت خیابان‌ها، توجه به بهداشت شهری،رنگ‌آمیزی پارک‌ها و بازیگاه‌ها در ۶ بوستان از جمله ملاخلیلا و رنگ‌آمیزی خطوط خط‌کشی خیابان با هدف تسهیل‌سازی تردد و کاهش حجم بارترافیکی از دیگر اقدامات شهرداری قزوین در ستاد نوروزی بوده است.

 معاون شهرداری قزوین تصریح کرد: طی ایام نوروز خودروهای آتش‌نشانی در ورودی‌های شهر قزوین مستقر شدند تا با بروز حادثه اقدامات لازم برای کاهش و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی انجام شود.
کاظمی با بیان اینکه مسوولان آتش‌نشانی‌ شهرداری قزوین تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت در چهارشنبه‌سوری پیش‌بینی کردند، ابراز کرد: با توجه به فرهنگ‌سازی مناسبی که در سطح شهربین شهروندان قزوینی صورت گرفت خسارت‌های این روز نسبت به سال‌ گذشتهکاهش چشمگیری یافته بود.

به گفته وی،لکه‌گیری معابر، پر کردن چاله‌های داخل کوچه‌های شهر قزوین، ارائه خدمات به مسافران بین‌المللی و مستقر شدن اتوبوس‌های شادی درمحله‌ها با هدف اجرای برنامه‌های شاد برای شهروندان قزوینی از دیگراقدامات شهرداری قزوین بوده است.

این مسئول از مسئولان نیروهای سازمان‌های فضای سبز، زیباسازی و ترافیکی شهرداری قزوین که در ایام نوروز متحمل زحماتی شده بودند تقدیر کرد و گفت: این نیروها حتی در شب عید در ارائه خدمات شهری به شهروندان قزوینی تلاش می‌کردند تا فضای خوبی را برای آنها در ایام نوروز فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین یادآور شد: در ایام نوروز پارکینگ‌های منتهی به آثار تاریخی رایگان بود تا مسافران و گردشگران از آنها براحتی بازدید کنند.

کاظمی اظهار کرد: مسؤولان شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین با اتحاد و همکاری یکدیگر تلاش کردند تا این شهر به گردشگران با هدف توسعه شهری و رونق گردشگری معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار