تابناک کهگیلویه وبویراحمد
این حادثه رعب انگیز با تعبیرها و سخن های از سوی شاهدان در شبکه های مجازی بازگو می شد که برخی آن را یک درگیری قدیمی و برخی دیگر آن را ایجاد مزاحمت سرنشینان خودروی سورای سمند و درگیری با مقتولین عنوان می کردند.
کد خبر: ۶۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 11 July 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد به جزئیات و روند دستگیری عاملان تیراندازی خونین بامداد 17 تیر در بلوار امام خمینی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: هرسه عامل این حادثه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

بنا براین گزارش، پس از گذشت تنها 24 ساعت از وقوع این حادثه خونبار در بلوار امام شهر یاسوج که منجر به کشته شدن دو جوان و زخمی شدن چهار نفردیگر شد ، دو تن از سرنشینان خودروی سمند سفید رنگی که عاملان اصلی این حادثه بودندتوسط پلیس آگاهی در شهرستان گچساران دستگیر و پلیس به دنبال متهم ردیف اول این حادثه بود که وی نیز با شگردهای پلیسی 48ساعت بعد از حادثه دستگیر و روانه زندان شد.

این حادثه رعب انگیز با تعبیرها و سخن های از سوی شاهدان در شبکه های مجازی بازگو می شد که برخی آن را یک درگیری قدیمی و برخی دیگر آن را ایجاد مزاحمت سرنشینان خودروی سورای سمند و درگیری با مقتولین عنوان می کردند.

فرمانداه نیروی انتظامی استان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تقدیر از زحمات رسانه های جمعی استان برای اجرای پوشش مناسب و ملتهب نکردن این ماجرا در جامعه گفت:نقش رسانه ها در به سرانجام رسیدن این پرونده و اطلاع‌رسانی به مردم بسیار مهم و خوب بود.

سردار غلام عباس غلامزاده با تشریح کامل این حادثه گفت: برای پی بردن به سرنخ های مهم در دستگیری عاملان اصلی این ماجرا در ابتدا به تعداد 8 تا 9 نفر مظنون شدیم که پس از بررسی‌های پلیسی به 3 متهم اصلی این حادثه رسیدیم.

وی با بیان اینکه اصل ماجرا به مزاحمت دو سرنشین خودروی سمند برای دو خواهر در شب حادثه بر می گردد، ابراز کرد: ساعت 2 بامداد 17تیرماه که شب احیا نیز بوده دو نفر خانم پیاده از میدان جانبازان به سمت میدان عدل یاسوج در حال حرکت بودند که در ابتدا یک سواری پراید از آن‌ها درخواست سوار شدن می‌کند که خانم‌ها امتناع می‌کنند و از این به بعد دیگر سرنشینان پراید نقشی در ماجرا ندارند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد:در همین حین دو جوان 23ساله و 25 ساله که سرنشینان خودروی سمند سفید رنگ بوده باایجاد مزاحمت برای این دو خانم به دنبال آن‌ها می‌روند و پس ازسوار نشدن خانم ها این دو جوان  سوار خودروی سمند سفید رنگ خود می‌شوند، باز قضیه را ادامه می‌دهند.

غلامزاده ابراز کرد: در همین حین، 5 نفر که یکی از آن‌ها مرحوم تیموری هم جزء این افراد بوده و در کنار مغازه کبابی خود در بلوار نشسته بودند، با دیدن ایجاد این مزاحمت توسط سرنشینان سمند، مقتول از جای خود برخاسته و به سمت خودروی مزاحم می‌رود.

وی با بیان اینکه در این بین نوعی درگیری بین مقتول و قاتلین ایجاد می‌شود و حتی مرحوم تیموری با جسمی به خودروی سمند می‌کوبد و به آن‌ها می‌گوید چرا ایجاد مزاحمت می‌کنید،ادامه داد: بعد از این مکالمه و متواری شدن خودروی سمند بعد از 20تا 25دقیقه خودروی سمند دوباره به محل حادثه برگشته و اقدام به تیراندازی به سمت افراد نشسته در بلوار می کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به این موضوع که قاتلین با دستکاری پلاک خودرو و نزدیکی به محل حادثه شروع به تیراندازی به سوی این افراد می کنند،تصریح کرد: ضاربین با یک فقره اسلحه غیرمجاز پرون پنج تیر به سمت افراد نشسته در بلوار تیراندازی می کنند که بعد از اصابت تیرهای شلیک شده به این افراد یک نفر به نام مرحوم تیموری بر اثر جراحات ناشی از تیراندازی جان می دهد و 5نفر دیگر برای مداوا به بیمارستان اعزام می شوند.

سردار غلامزاده اظهار کرد: چهار نفر از مجروحان نیز بیشتر از ناحیه دست و پا و قفسه سینه دچار حادثه شده اند و حال عمومی آنها رو به بهبود است ولی یک نفر دیگر که با شلیک اسلحه دچار خونریزی مغزی شده تحت عمل جراحی قرار گرفت که هنوز هوشیاری خود را بدست نیاورده است.

غلامزاده با بیان اینکه بعد از این موضوع ظرف 24ساعت کار کارشناسی و تیمی، توانستیم دو نفر و بعد از 48ساعت آخرین نفر را شناسایی و دستگیر کنیم، گفت: هدف اصلی نیروی انتظامی مبارزه با مخلان جامعه است و آنگونه که رئیس دادگستری استان گفته اشد مجازات برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی به برخی شایعات مطرح شده در مورد این درگیری اشاره کرد و افزود: قاضی پروند با جدیت بر روی این پرونده دید داشته و با شبیه سازی دوباره این پرونده مراحل قانونی آن در حال اجرا است که در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که آیا مرحوم تیموری به عنوان آمر به معروف شهید اعلام می شود یا نه،گفت: این موضوع باید در دادگاه صالحه اثبات شود و اگر چنین چیزی باشد در آینده نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

غلامزاده گفت: چنانچه این جنایت جنبه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد باید بر اساس ماده 15 قانون حمایت از آمران به معروف و در دادگاه صالحه نیز به اثبات برسد که این مهم خود نیز دارای شرایط و فرایند قانونی خاصی است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساحل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مرحوم کیوان شهید واقعی هستند با سن کمش مردانگی تو رگ وخونش بود همچین جوانانی افتخار سرزمینمان هستند روحش شاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار