مدیرکل امور عشایر استان فارس با اشاره به تفاهم‌نامه بین امور عشایر با وزارت نیرو گفت: تفاهم‌نامه منعقد شده منجر به نصب ۱۷ هزار سامانه خورشیدی برای عشایر استان فارس می‌شود.
کد خبر: ۶۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 11 July 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم: صادق نکوئیان با اشاره به اینکه استان فارس 27 هزار خانوار عشایر سیار دارد، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین امورعشایر و وزارت نیرو منعقد شده که براساس آن 17 هزار سامانه خورشیدی برای عشایر استان فارس نصب می‌شود.

به گفته نکوئیان با این اقدام 17 هزار خانوار عشایر سیار استان فارس از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند و این سامانه‌های خورشیدی تنها به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که به طور کامل از نعمت برق محروم باشند.

85 درصد هزینه نصب این پکیج‌های خورشیدی به عهده دولت و 15 درصد سهم عشایر است.

نکوئیان افزود: اعتبار مورد نیاز برای نصب این پکیج‌ها به طور کامل مشخص نشده است اما براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبلغ 300 میلیارد ریال برای آن پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان فارس علت مشخص نبودن هزینه و اعتبار نصب پکیج‌های خورشیدی را به این دلیل می‌داند که تولیدکنندگان هزینه تولید را بیان نکرده‌اند و علاوه برآن زمان واگذاری و نصب این پکیج‌ها هنوز از وزارت نیرو اعلام نشده است.

شناسایی خانوارهای عشایر سیار در استان فارس ادامه دارد و عشایر فاقد برق برای نصب این سامانه‌های خورشیدی به وزارت نیرو معرفی می‌شوند.

پیش از این خانوارهای عشایر سیار استان فارس از چراغ‌های نفتی برای تامین برق استفاده می‌کردند و تنها به تعداد محدودی از خانواده‌های عشایر چراغ خورشیدی تعلق گرفته بود که بیشتر با هدف فرهنگ‌سازی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار