رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امروز باید تهدیدهای موجود در فضاهای مجازی را به فرصت تبدیل کرد و یکی از مهمترین راهکارهای آن نیز تولید محتوی فاخر است.
کد خبر: ۶۰۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 09 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری ایرنا قزوین،حجت الاسلام علی نعمت الهی روز چهارشنبه در همایش سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح استان قزوین که به میزبانی قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی برگزار شد، افزود: جهان امروز در حوزه فرهنگ شاهد رویدادها و حوادث بسیار مهمی بوده که به سرعت نیز در حال گسترش هستند.


وی، فضای مجازی را مفهومی عام دانست و ادامه داد: این مساله فرصت ها و تهدیدهایی را به وجود می آورد که در این راستا باید آموزش های لازم به جامعه در خصوص استفاده از امکانات، ظرفیت ها و سواد رسانه ای داده شود.
حجت الاسلام نعمت الهی اضافه کرد: سواد رسانه ای به ما می آموزد که از امکانات و فضای موجود رسانه ای به چه شکل استفاده کنیم.


این مقام مسئول، مدیریت فضای امروزی را مبتنی بر چهار اصل ادراکات و باورها، احساسات، تحریک ها و تصمیمات برشمرد و گفت: ورود به این بخش ها تا جایی که دشمن در این فضا طوری عمل می کند که حتی مسئولان طبق خواسته های آنان تصمیم گیری کنند، الزام آور است.


در ادامه این نشست، یک استاد دانشگاه گفت: اتفاقات جهانی موجود بیش از گذشته باید ساعت به ساعت مورد رصد کارشناسان حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و نظامی قرار گیرد.


روح الله بیات اضافه کرد: در حوزه اقتصاد کشوری مانند چین توانسته با برنامه ریزی های مدون و تاثیرگذار در پنج سال گذشته تولید ناخالص ملی خود را به 2 برابر افزایش داده و به 11.2 هزار میلیارد دلار برساند در حالی که این میزان برای سال 2020 بالغ بر 19.5 هزار میلیارد دلار پیش بینی شده است.


وی ادامه داد: براساس پیش بینی های انجام شده، تولید ناخالص ملی آمریکا در سال 2030 بالغ بر 35 هزار میلیارد دلار خواهد بود در حالی که این میزان برای کشوری مانند چین 44 هزار میلیارد دلار برآورد شده است.


وی با بیان اینکه به گفته تحلیگران بزرگ جهان، دهه آینده بدون تردید دهه افول آمریکا خواهد بود، گفت: چین در حوزه مصرف داخی طی سال 2013 با سه هزار و 500 میلیارد دلار در برابر آمریکا که 11.5 میلیارد دلار جایگاه رفاهی خود را تا حدود زیادی ارتقا داده اما این کشور برای سال 2023 درصدد است این میزان را به 10.5 میلیارد دلار افزایش دهد.
این استاد دانشگاه گفت: چین برای مقابله اقتصادی با آمریکا در سال 2013 بانک زیرساخت آسیا را تاسیس کرد و با عضویت ایران به عنوان یکی از سهامداران عمده آن، تاکنون 85 عضو به آن افزوده است.


وی بیان کرد: چین در ادامه تهدیدات آمریکا، در سال های گذشته بحث جاده ابریشم را نیز مطرح کرد تا بتواند با این کار علاوه بر تسلط بخشی از مسیر دریایی، از راه خشکی نیز ارتباط مستمر و مستحکمی را با اروپا ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار