معاون سازمان برنامه و بودجه کشور :
معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: توسعه یافتگی انسانی مهم ترین شاخص رشد کشورها به شمار رفته و آموزش و پژوهش محور اصلی برای رسیدن به آن است.
کد خبر: ۶۰۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 10 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،سعید نمکی در همایش ملی آمایش علم و فناوری که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: در سال 2012 اندیشمندان برخلاف دوره های قبل که انسان را ابزار توسعه می دانستند، انسان توسعه یافته را هدف غایی معرفی کرده اند.


وی اضافه کرد: آنان معتقد بودند که با انسان توسعه یافته می توان به افزایش علم و فناوری، حفظ محیط زیست و یا رشد اقتصادی دست یافت.


وی اضافه کرد: با وجود اهمیت بالای انسان در توسعه و رشد جوامع، در کشور ما آن چنان که باید از ظرفیت های انسانی و آموزشی بهره وری مطلوب به عمل نیامده است.


نمکی ادامه داد: گرچه بعد از انقلاب اسلامی دانشگاه های ما شکوفا شدند اما هنوز دانشجویان ما از مهارت های کافی در جهت ارایه خدمات برخوردار نبوده و پژوهش های ما نیز منتهی به تولید نمی شود.


وی، آموزش و پژوهش های موجود را جامعه محور ندانست و گفت: بزرگترین رسالت دانشگاه های ما امروز بدون تردید باید بر تمرکز روی آموزش های کاربردی و ارایه خدمات مبتنی بر علم باشد.


نمکی اضافه کرد: جامعه ما نیازمند آمایش سرزمین بر مبنای قابلیت و ظرفیت های هر منطقه است و نمی توان برای همه مناطق یک نسخه واحد پیچید زیرا که هیچ استان یا شهرستانی به تنهایی نمی تواند الگوی تمام عیار سایر مناطق باشد.


وی در ادامه با گریزی بر اعلام خروج ترامپ از معاهده برجام، گفت: با حوادث پیش آمده شب گذشته و اعلام خروج آمریکا از برجام، صلح طلبی و قانونمداری جمهوری اسلامی بار دیگر به جهانیان ثابت شد و کشوری پر ادعا در نظام جهانی، سرسپردگی خود را به رژیم صهیونیستی نشان داد.


این مسئول افزود: البته اعلام مخالفت ترامپ با برجام حداقل یک موضوع را در داخل اثبات کرد و آن اینکه مخالفان دولت و آنهایی که برجام را یک خیانت تلقی می کردند باید امروز پاسخ دهند که اگر برجام به ضرر ایران و یا خیانتی در حق ملت بود، چرا این چنین توسط رئیس جمهوری آمریکا رد شد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار