رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان قزوین با اشاره به فعالیت این انجمن با هدف رفع مشکلات روزنامه نگاران، از پیگیری بیمه خبرنگاران در استان توسط این انجمن خبر داد.
کد خبر: ۶۰۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 12 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به از خبرگزاری شبستان،علی محمد مرادی بیان کرد: انجمن صنفی روزنامه نگاران استان قزوین به منظور پیگیری مسائل صنفی روزنامه نگاران تأسیس شده است و در راستای اهداف خبرنگاران فعالیت دارد.

 وی ادامه داد: این انجمن از طریق اداره کار و برای رفع مشکلات روزنامه نگاران نظیر بیمه و امنیت شغلی تأسیس شد و بر خلاف خانه مطبوعات که لازم است مدیر مسئولان در آن حضور داشته باشند، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان در انجمن صنفی روزنامه نگاران حضور دارند.

 رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان قزوین اضافه کرد: خانه مطبوعات زیرنظر وزرات فرهنگ و ارشاد است و مدیر مسئولان و نمایندگان خبرگزاری ها در آن حضور دارند ولی در انجمن صنفی فقط خبرنگاران و عکاسان حضور دارند.

 وی افزود: دفتر این انجمن هم در هفته گذشته با حضور مسئولان استانی و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد که این انجمن از دی ماه سال 95 فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر حدود 85 نفر از خبرنگاران و عکاسان عضو داوطلبانه این انجمن هستند.

 مرادی با اشاره به پیگیری بیمه خبرنگاران توسط این انجمن تصریح کرد: در خصوص بیمه خبرنگاران با رایزنی که با تأمین اجتماعی و وزارت فرهنگ و اسلامی صورت گرفته، حرکت هایی انجام شده است و باید توجه داشت که اکثر خبرنگاران بیمه نیستند و بیمه نویسندگان وزارت فرهنگ و ارشاد هم  بیمه بیکاری و سنوات ندارد بنابراین اگر بتوانیم مشکل بیمه را حل کنیم زحمات خبرنگاران از بین نرفته و از بازنشستگی بهره مند می شوند.

 وی توضیح داد: روزنامه های سراسری که در استان خبرنگار دارند، یکی از مشکلاتی که دارند این است که خبرنگاران شان از طریق دفتر مرکزی بیمه نشده اند و پیگیر این امر هستیم مجوزی از تهران برای این افراد بگیریم و در اینجا با کمک دولت بیمه شوند.

 رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان قزوین خاطر نشان کرد: خبرنگاران درآمد بالایی ندارند و حقوق آن چنانی هم دریافت نمی کنند بنابراین تلاش می کنیم بیمه این افراد را با کمک دولت داشته باشیم.

 وی یادآور شد: فعالیت انجمن صنفی روزنامه نگاران جدا از خانه مطبوعات بوده و این 2 مجموعه می توانند مکمل هم باشند و هدف ما خدمت به قشر روزنامه نگاران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار