اولین جشن گلریزان موسسه بانوی مهر حضرت زهرا(س) ميبد بمناسبت ميلاد حضرت رقیه(س ) باحضور بیش از دو هزار بانوی خیر اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 13 May 2018

در این جشن که به منظور تامین کمک جهیزیه نوعروسان نیازمند این موسسه برپا شد، بانوان خیر با حضور خود دراین مراسم  کمک‌های نقدی (پول وجواهرات) و کمک‌های غیرنقدی (وسایل منزل) را با عشق و دلداگی تقدیم نیازمندان این شهرستان کردند. 

«سمیه غفوری» مدیر موسسه بانوی مهر حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه یزد، گفت: این موسسه در سال 1386و به صورت کاملاً مردمی تشکیل شد و اغلب خیرین این موسسه بانوان نیک‌اندیش این شهرستان هستند.

وی هدف اصلی از تشکیل این موسسه تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند نام برد و افزود: پایه‌گذاری این موسسه کمک و یاری رساندن به نوعروسان بی‌بضاعت بود که به دلیل نداشتن وضع مالی مناسب از ازدواج و تشکیل زندگی دور مانده بودند اما با کمک و همکاری خیرین این شهرستان درحال حاضر تعدادی از بیماران سرطانی وصعب العلاج نیازمند، دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، کودکان بی سرپرست یا بد‌سرپرست و تعدادی از زنان بی‌سرپرست یا بی‌بضاعت تحت پوشش این موسسه قرار دارند. 

غفوری ادامه داد: اعضای این موسسه بیشتر بانوان خیر شهرستان میبد هستند که به صورت خودجوش و داوطلبانه در این موسسه خدمت می‌کنند و با کمک خیرخواهانه خود راهگشای بسیاری از مشکلات افراد نیارمند هستند و این موسسه تنها برای افراد نیازمند شهرستان میبد خدمات ارائه نمی‌دهد بلکه از شهرستان های همجوار وروستاهای دورافتاده نیز از خدمات این موسسه بهره‌مند می‌شوند. 

مدیر اين موسسه خيري  در مورد کمک‌های مردمی سال گذشته نيز بيان كرد: کمک در تهیه جهیزیه 108 عروس نیازمند، اطعام بیش از 100خانوار نیازمند درماه مبارک رمضان، 150بسته موا غذایی در شب یلدا برای نیازمندان، تهیه 71 عدد سیسمونی، پرداخت کمک هزینه 120نفر از افراد نیازمند که تاکنون به مشهد مشرف نشده بودند، فرستادن چهار نفراز افراد بی‌بضاعت به کربلای معلی، تهیه و تامین 300 لباس برای خانواده‌های نیازمند، تامین 300بسته غذایی در آستانه سال نو برای نیازمندان،تامین 450جفت کفش برای کودکان نیازمند وتهیه لوازم التحریر برای 200 نفر از دانش‌آموزان، از اقدامات این موسسه در سال گذشته بوده است. 

وی در پایان خواستار توسعه بیش از پیش فرهنگ مشارکت در جامعه شد. 

گفتني است؛ شهرستان میبد یکی از شهرستان‌های خیري کشور است که بیشتر خدمات انجام شده در این شهرستان به دست توانمند مردم خیرخواه این شهرستان کلید خورده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار