دادستان قزوین:
دادستان قزوین گفت: ظرف مدت 10 روز آینده تمامی چاه های غیرمجاز فرم پنج استان باید مسدود شوند.
کد خبر: ۶۰۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 13 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز یکشنبه در نخستین نشست ستاد پیشگیری و کنترل جرائم خاص که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: از این پس تنها چاه های مجاز یا فرم یک باید فعال باشند و در مرحله بعد و تا یک ماه آینده برای ساماندهی این چاه ها نیز اقدام شود.


به گفته وی، در حال حاضر 965 حلقه چاه فرم یک در آبیک، 37 حلقه در آوج، 402 حلقه در بوئین زهرا، 302 حلقه در تاکستان و 53 حلقه چاه در قزوین نیازمند ساماندهی هستند. 


دادستان قزوین با بیان اینکه تصمیمات گرفته شده از سوی شورای حفاظت از منابع آب جهت اجرا باید مستند بر قانون باشد، گفت: این در حالی است که حدود باغ های نیازمند حفر چاه فرم یک در استان نیازمند بازنگری بوده زیرا آمار سازمان جهاد کشاورزی در خصوص وجود 17 هزار هکتار باغ صحیح نبوده و عدد دقیق آن 13 هزار هکتار است.


حجت الاسلام نیارکی ادامه داد: باید بپذیریم که امروز نیازمند مدیریت در مصرف بهینه آب هستیم و دیگر نمی توانیم مانند گذشته آن را به شکل غرقابی استفاده کنیم.


دادستان قزوین با اشاره به استفاده بهینه از کانال آب موجود در قزوین به منظور افزایش راندمان کشاورزی منطقه، افزود: در استفاده غیرمجاز از چاه های دارای مجوز و برداشت های بی رویه، به خصوص در شهرستان بوئین زهرا باید به شکل جدی برخورد شود.


وی، موضوع آب را بسیار حیاتی و مهم دانست و تساهل و کوتاهی اداره آب را یادآور شد و اضافه کرد: ساماندهی چاه های غیرمجاز اولویت کار مسئولان باشد و در عین حال نیز تعدیل 10 درصدی میزان بهره برداری از چاه های مجاز این استان نیز خلاف حقوق عامه و مکتسبه است. 


وی با اشاره به جلوگیری از کشت خربزه، هندوانه و گوجه در بوئین زهرا و خرمدشت توسط جهاد کشاورزی، گفت: همه باید برای نجات سفره های آب زیرزمینی الگوی کشت مناسب ارائه کنند تا در آینده با مشکلات کمتری روبرو باشیم.


استان قزوین دارای پنج هزار و 499 حلقه چاه فرم یک و پنج است که یک هزار و 702 حلقه آن چاه فرم یک و مجاز هستند.

** برخورد با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان جدی است

 
این مسئول قضائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، افزود: حرمت این ماه باید تحت هر شرایطی حفظ شود و هیچ احدی اجازه شکستن حرمت روزه داران را ندارد.


وی اضافه کرد: همه مردم، حتی بیماران و مسافران باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند زیرا با متخلفان به شکل جدی برخورد می شود.


وی افزود: از ظرفیت رسانه ها به همراه سایر دستگاه ها و شهرداری ها و با نصب تابلو و بنر جهت فرهنگ سازی در جهت حفظ حرمت این ماه نیز استفاده شود.


حجت الاسلام نیارکی اظهار کرد: به همین منظور شعبه های ویژه ای در تمامی شهرستان های استان راه اندازی شده تا در اسرع وقت و با استفاده از قواعد آئین دادرسی به پرونده های تشکیل شده رسیدگی به عمل آید.
وی اضافه کرد: پلیس نیز با تمام امکانات خود و به شکل جدی وارد عمل شود تا در مقابله با حرمت شکنان این ماه مبارک به نحو مطلوبی عمل کند.

**سودجویان با التهاب بازار سکه و ارز به احتکار دست زده اند


دادستان قزوین ادامه داد: امروز کشور در شرایط سخت و خاصی قرار دارد و بازار نیز از تصمیمات غلط در موضوع سکه، ارز و برجام ملتهب است. 


حجت الاسلام نیارکی افزود: افراد فرصت طلب و سودجو، برجام و مسائل ارزی را بهانه ای برای احتکار قرار داده و برخلاف جریان نظام و سیاست های مقام معظم رهبری تنها به فکر منافع شخصی خود هستند.


این مسئول ادامه داد: این نوع سودجویی ها به معنای همراهی کردن با دشمن و به زحمت انداختن مردم است که باید تحت پیگیرد قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار