بدنبال انتشار مطلبی با عنوان "آقای استاندار ،نمایندگان مردم ! اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان را از برزخ بلاتکلیفی خارج کنید "،روابط عمومی آن اداره کل با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن در تابناک ایلام شدند.
کد خبر: ۶۰۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 13 May 2018

اخبار روز ایلام

پیرو درج مطلبی با عنوان « آقای استاندار ،نمایندگان مردم ! اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان را از برزخ بلاتکلیفی خارج کنید»،روابط عمومی این اداره کل  جوابیه‌ای صادر کردند که وفق قانون عینا درج می گردد.
 
عین جوابیه بشرح ذیل است :
 
مدیر مسول محترم سایت تحلیلی و خبری  تابناک ایلام
 
با سلام و آرزوی توفیق برای خبرنگاران و همکاران ارجمند آن رسانه وزین ، با توجه به انتشار مطلبی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه از سوی آن سایت با عنوان " اداره کل میراث فرهنگی را از برزخ بلاتکیفی رها کنید "  و ایجاد تصوری خاص در خصوص این اداره کل ، جوابیه این نهاد به شرح ذیل به حضور ارسال میگردد. شایسته است با رعایت قانون رسانه ها و مطبوعات  نسبت به انتشار این جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد .
 
قبل از پرداختن به موضوع مطلب منتشر شده از سوی سایت تابناک ایلام از دغدغه مندی و احساس تعهد خبرنگاران و فعالان رسانه ای محترم آن سایت در حوزه های مختلف از جمله امور جاری استان کمال تقدیر را داشته و معتقدیم که رسانه ها ناظران همیشگی نهادهای دولتی و غیر دولتی و چشمان بینا و زبان گویای جامعه هستند . پس نگاه و نقد این عزیزان به فعالیت ها و برنامه های اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مایه مباهات کارکنان و مدیریت این نهاد است و از این بابت درودمان را نثارشان می کنیم .
 
 اما در باب مطلب منتشر شده در خصوص بلاتکلیفی مدیریتی در این اداره کل و سایر مباحثی که مطرح گردیده است ، به منظور شفاف سازی و و توضیح به افکار عمومی و مخاطبان محترم ، لازم است توضیحات مختصری ارایه گردد .
 
مدیران و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام مانند سایر کارکنان دولت و دلسوزان نظام و مردم خود را  مقید به پیروی از تاکیدات و توصیه های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می دانند ، پس همواره کلام و بیانات ایشان در مورد خدمت به مردم را به یاد دارند و این نکته را سرلوحه کارشان قرارداده اند که " خدمتگزار مردم هستند مسولیت تنها مجالی برای خدمت است ."
 
بنابراین تا هر زمان که در جایگاه مشخصی قرار گرفته اند با تمام توان مشغول خدمت خواهند بود و هر زمان که قرار بر جابجایی باشد با آغوش باز پذیرای خدمت در نقش و مسولیت تعیین شده جدید هستند .
 
در حال حاضر تمام امور جاری و اداری در اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری طبق روال عادی خود در حال انجام بوده و مجموعه مدیریت این نهاد با تمام توان در تلاش است تا با برنامه ریزی و  انسجام کاری ،  برنامه ها و فعالیتهای خود را  در راستای نیل به اهداف و انجام وظایف سازمانی به انجام برساند .
 
برگزاری نخستین جشنواره غذاهای گیاهی و خوراکی های محلی که در محل قلعه والی برگزار گردید از اقدامات این اداره کل در این ایام بوده است.
 
برنامه ریزی جهت برگزاری همایش تجلیل از فعالان و  سمن های برتر حوزه میراث فرهنگی  و انجام اقدامات اولیه ۵ پروژه شامل 
حفاظت و مرمت پایگاه پیش از تاریخ شهرستان دهلران با اعتبار 2 میلیارد ریال ، حفاظت و مرمت شهر تاریخی سیمره با اعتبار دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، سایت موزه شهر تاریخی سیمره با اعتبار یک میلیارد ریال ، حفاظت ، ساماندهی و مرمت شهر تاریخی سیروان با اعتبار ۴ میلیارد ریال، مرمت اشیا تاریخی با اعتبار 200 میلیون ریال و تملک عرصه تاریخی آثار واقع در شهرستان های ایوان ، دره شهر و ایلام با اعتبار 5 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت واگذاری به پیمانکار صلاحیت دار در حوزه معاونت میراث فرهنگی از دیگر امور در دست اقدام این اداره کل است .
 
در حوزه صنایع دستی نیز برنامه هایی از قبیل  برگزاری چهارشنبه بازار بصورت مستمر در طول سال ، نمایشگاه صنایع دستی در شهرستانهای استان , توسعه ، تجهیز و افتتاح بازارچه صنایع دستی با 23 غرفه و  آموزش های صنایع دستی در سطح  استان بصورت مستمر و مدون در حال اجراست .
 
مجموعه مدیریت این نهاد از مدیرکل گرفته تا معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی بر این باور اعتقاد عمیق دارند که تا اخرین لحظه که عهده دار مسولیت هستند باید زمان و انرژی خویش را صرف کار و تلاش کنند و هر زمان که با ابلاغ مقامات مافوق و یا اداره کل بار مسولیت از عهده آنان برداشته شد در جای دیگر که سیستم اداری تعیین کند خدمت خود به دولت را ادامه خواهند داد چرا که همه مستخدم و نیروی دولت و مردم هستیم .
 
رسانه ها در عصر امروز دارای قدرت و توانایی ویژه ای در بین مردم هستند و این قدرت را به واسطه مخاطبان خود و ارایه اخبار و اطلاعات به آنان به دست آورده اند . حضرت علی (ع) چه زیبا فرمودند که :"زکات قدرت ، انصاف است ."
 
شایعات انتصاب و ابقا و تودیع همواره برای مدیران مختلف  به ویژه در استان ایلام وجود داشته ، دارد و خواهد داشت و قطعا اگر مدیران محترم دستگاههای اجرایی بخواهند به این اخبار بها دهند بخشی از زمان آنان بجای کار و خدمت صرف این مسایل خواهد شد . لذا شایسته است خبرنگاران و رسانه ها نسبت به انعکاس واقعیات حساسیت ویژه و خاصی داشته و دقت نمایند که ناخواسته دامن زننده حواشی و شایعات نباشند .
 
مدیریت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام
   من الله توفیق
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار