فرماندار دهلران گفت: خروج آمریکا از برجام نشان از خوب تیم دیپلماسی بود که بدون دادن امتیاز خاصی پای منافع ملت و نظام ایستادند و این موجب عصبانیت آمریکا و خروج از برجام شد.
کد خبر: ۶۰۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 15 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید حسینعلی موسوی در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به برجام و بد عهدی آمریکا در خروج از این توافقنامه اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام نشان از خوب تیم دیپلماسی بود که بدون دادن امتیاز خاصی پای منافع ملت و نظام ایستادند و این موجب عصبانیت آمریکا و خروج از برجام شد.


وی افزود: آمریکایی ها دنبال منافع خود هستند و ما معتقد به تامین منافع همه طرفین هستیم و چون برجام برای آنها نفعی نداشت لذا از برجام خارج شدند.


فرماندار دهلران اربعین را فرصت و ظرفیتی مهم برای شهرستان دانست و با اشاره به اقدامات زیرساختی در این مرز و بازدید مسئولان مختلف کشوری و استانی از آن یادآور شد: 180 میلیارد ریال هزینه در بحث زیرساخت های چیلات در حال انجام است.


موسوی به نظر مساعد دولت و همه نهادهای حاکمیت و حکومت در خصوص مرز چیلات اشاره و تاکید کرد: امیدواریم با توجه به اقدامات خوب در حوزه زیرساختی این مرز و همچنین نظر مساعد استاندار و مسئولان کشوری و وزارت خارجه، در اربعین امسال شاهد گشایش این مرز هم بعنوان گذر مرزی و بازارچه باشیم.


وی بر ضرورت برگزاری منظم جلسات چیلات و پیگیری ها در این خصوص تاکید کرد و گفت: احداث مجتمع اربعین جهت ارایه خدمات به زائران در ایام تردد بسیار مهم است.


فرماندار دهلران گفت: در کمیته برنامه ریزی استان به ریاست استاندار که در شهرستان انجام شد، بخشی از مصوبات معطوف به مرز چیلات بود و اعتبارات خوبی اختصاص یافت که مجموع این اقدامات و پیگیری ها منجر به گشایش این مرز خواهد شد.


موسوی حضور شرکت ها و فعالیت پروژه ها را عامل توسعه و ایجاد اشتغال در منطقه دانست و با تاکید بر بکارگیری نیروهای بومی اضافه کرد: اداره کار در خصوص ماده 47 در مورد شرکت ها مسئول پیگیری باشد.


فرماندار دهلران از راه اندازی و آغاز بکار پالایشگاه، نیروگاه سیکل ترکیبی و کارخانه قند در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پتانسیل های شهرستان بخوبی مورد توجه دولت قرار گرفته و سرمایه گذاری های کلانی در دستور کار است.


امام جمعه دهلران نیز با اشاره به اربعین و تردد زائرین از شهرستان گفت: برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت و مدیریت آن در دستور کار باشد.


حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به برپایی 50 موکب در شهرستان در ایام اربعین افزود: مدیریت استان در خصوص بودجه و سایر موضوعات در اربعین به شهرستان توجه ویژه داشته باشد.


وی به برجام و بدعهدی آمریکایی ها اشاره کرد و افزود: هدف آمریکا اسلام و انقلاب است و همه باید در مقابل شیطان بزرگ هوشیار باشند.


در پایان این نشست همچنین حسین ایمانی بعنوان بخشدار جدید مرکزی جایگزین محمدعلی کرمی و غلامحسین موسوی بعنوان بخشدار جدید سراب میمه جایگزین هدایت افسرده شد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
باسلام. جناب حسینعلی موسوی اول برو پیگیر بازارچه و جاده های مواصلاتی دهلران و بکارگیری نیروهای بومی در شرکت ان جی ال باش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار