به مناسبت ماه رمضان؛
مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان ۱۱۴ پایگاه با عنوان«با قرآن در رمضان» در مساجد و موسسات قرآنی استان قزوین برپا می شود.
کد خبر: ۶۰۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 16 May 2018

جواد قلی‌پور درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، اظهار کرد: محفل جزءخوانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان با تلاوت قاریان، حافظان و مرتلین «ترتیل خوانان» نوجوان استانی با عنوان «با قرآن در رمضان» در ۱۱۴ پایگاه برگزار می شود که شاخص آن در حسینیه امامزاده آمنه خاتون(س) واقع در محله ملک آباد قزوین است.

وی افزود: این مراسم از ابتدای ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر برپا شده و تاپایان ماه ضیافت الهی هر روز یک جزء از قرآن توسط استعدادهای قرآنی استان تلاوت خواهد شد.

قلی پور بیان کرد: این محفل جزءخوانی توسط مؤسسه قرآنی بیان با مشارکت دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین و هیئت امنا امامزاده آمنه خاتون(س) برگزار می‌شود.

پخش زنده ترتیل قرآن کریم در ماه رمضان از مسجد امام حسن(ع) قزوین

مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) هم برگزار می شود.

وی گفت: مراسم روزانه ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در قزوین همه روزه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در خیابان امام خمینی(ره)، زرگر کوچه از ساعت ۱۸ با حضور قاریان برجسته استان برگزار می‌شود.

قلی پور تصریح کرد: صداوسیمای مرکز قزوین نیز با استقرار در مسجد، تلاوت ترتیل قرآن را به صورت زنده برای مخاطبان منعکس می‌کند و شهروندان نیز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه می‌توانند در مسجد حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم، هر روز قبل از قرائت آیات، نکات مهم و مفاهیم برجسته هر جزء توسط اساتید تفسیر و  احکام بازگو می شود.

مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: همچنین این مراسم در الوند در مسجد حضرت ابوالفضل «ع» و رسول اکرم «ص» در شهرستان بویین زهرا در مسجد چهارده معصوم «ع» بعد از نماز ظهر و عصر، در محمدیه در مسجد جامع بعد از نماز ظهر و عصر، در آبیک در مسجد حضرت ولیعصر «عج» و حسینیه چهارده معصوم، در شهرستان آوج در آستان مقدس امامزاده محمد طاهر «ع» و در تاکستان در مسجد حضرت ابوالفضل «ع» ساعت ۱۸ توسط قاریان مطرح برگزار می شود.

 برگزاری ۵۰ کرسی تلاوت در استان

قلی پور اضافه کرد: همچنین به منظور آشنایی بیشتر مردم با تفسیر و تلاوت قرآن کریم در سال جاری  با همکاری اداره اوقاف ۵۰ کرسی تلاوت پیش بینی شده که بعد از ماه مبارک رمضان هفته ای یک شب قاریان ممتاز و مفسران قرآنی به مدت ۳۰ دقیقه برنامه اجرا خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار