استاد حوزه علمیه قزوین:
استاد حوزه علمیه قزوین گفت: آنچه در خصوص ورود مسلمانان به ماه مبارک رمضان مورد نظر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده آن است که ورود مسلمانان به این ماه، با آمادگی کامل باشد و مسلمانان بدون آمادگی وارد این ماه نشوند.
کد خبر: ۶۰۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 16 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،حجت‌الاسلام‌ مسعود انصاری امروز ۲۴ اردی‌بهشت در جمع مسئولین حلقه‌های صالحین مدارس علمیه قزوین گفت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در آستانه ماه مبارک رمضان با فرمایشات خود لزوم این آمادگی را به مسلمانان یادآوری می‌کردند که امروز نیز با بهره‌گیری از این فرمایشات، ضروری است با آمادگی وارد ماه رمضان شویم.


وی افزود: بخشی از آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان، فراهم آوردن شرایط روزه‌گیری، افطار، سحری و خواب و بیداری روزه‌داران است و بخش دیگر آن آمادگی در زمینه اجرای احکام شرعی روزه‌داری از جمله آداب سفر و در نظر گرفتن احتمال ضرر به سلامت فرد روزه‌دار و بخش سوم، آمادگی معنوی است که مسلمان روزه‌دار باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.


این مسئول، اظهار کرد: آنچه در خصوص ورود مسلمانان به ماه مبارک رمضان مورد نظر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده آن است که ورود مسلمانان به این ماه، با آمادگی کامل باشد و مسلمانان بدون آمادگی وارد این ماه نشوند.
حجت‌الاسلام انصاری تصریح کرد: برای آمادگی معنوی جهت ورود به ماه مبارک رمضان لازم است که مسلمان، دل خود را از کینه نسبت به دیگران خالی کرده، از گناهان خود توبه کند و همان‌گونه که امام رضا(ع) فرموده‌اند ورود به ماه رمضان باید با پاکی و طهارت باشد.


وی بیان کرد: آنچه در رفتار روزه‌دار مهم است، وقار یک روزه‌دار است، روز یک روزه‌دار باید ممتاز باشد و در این جهت باید از محرمات اجتناب کرده و از آن مهم‌تر فکر گناه را نیز به ذهن خود عبور ندهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار