قائم مقام کمیته امداد استان قزوین:
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۷۱۰ حامی در قالب طرح محسنین حمایت از ۲ هزار و ۹۸۳ فرزند را بر عهده دارند.
کد خبر: ۶۰۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 19 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،امیر خوش نیت در مراسم  تقدیر از حامیان فرهنگی طرح اکرام ایتام بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک به نیازمندان و محرومان را افتخار خود می ‌داند ولی هیچ گاه افزایش تعداد جمعیت تحت حمایت افتخار نیست.

 وی افزود: کمیته امداد امام (ره) تلاش می ‌کند تا نیازهای اساسی و جدی محرومان را برطرف کند از این رو در بررسی‌های به عمل آمده مسکن، اشتغال و درمان سه نیاز اصلی مددجویان است.

 قائم مقام کمیته امداد استان قزوین بیان کرد:در حال حاضر قریب به 21 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که برخی از آنها از یک خدمت و برخی دیگر از خدمات مختلف این نهاد بهره مند هستند.

 وی با اشاره به استقبال خیران و نیکوکاران از طرح اکرام ایتام تصریح کرد: در استان قزوین 18 هزار و 706 حامی در همکاری با کمیته امداد از یک هزار و 681 یتیم حمایت می‌کنند که طی سال 96 متوسط سرانه کمک حامیان به ایتام ماهانه بیش از 37 هزار تومان و متوسط دریافتی ایتام از محل کمک حامیان ماهیانه 417 هزار تومان بوده است.

 خوش نیت اضافه کرد: از مجموع ایتام استان 670 نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی زندگی می‌کنند همچنین 21 نفر فاقد مادر و 21 نفر دیگر هم دارای بیماری صعب العلاج هستند.

 وی با اشاره به اجرای طرح محسنین توضیح داد: در طرح محسنین افراد تحت حمایت اگرچه فرزندانی دارای پدر ومادر هستند ولی به دلایلی چون بیماری صعب العلاج، اعتیاد، زندان و مواردی از این دست از نعمت همراهی پدر با خانواده محروم هستند.

 قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر 6 هزار و 710 حامی در قالب طرح محسنین حمایت از 2 هزار و 983 فرزند را بر عهده دارند که طی سال 96 بیش از 3 میلیارد و 291 میلیون تومان کمک کرده‌ اند و از مجموع فرزندان تحت حمایت طرح محسنین یک هزار و 887 نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

 وی خاطر نشان کرد: با حضور حامیان و خیران در طرح اکرام ایتام، یتیم بدون حامی نداریم ولی در طرح محسنین 111 نفر فاقد حامی هستند.

 خوش نیت یادآورشد: امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت‌ های مختلف خیران بستر رفع نیازهای اساسی محرومان را رفع کند تا محرومیت زدایی در جامعه محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار