استاندار خراسان رضوی گفت: شفاف سازی، تسهیل در امور، جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی کاهش چشمگیر هزینه ها از جمله آثار مطلوب تحقق دولت الکترونیک است به گونه ای که ما در استان طی سال های اخیر بیش از میلیارد ها ریال با حذف کاغذ از مکاتبات اداری صرفه جویی کرده ایم.
کد خبر: ۶۰۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 19 May 2018

به گزارش تابناک : رشیدیان گفت: آنچه که اجرای دولت الکترونیک را یک ضرورت و الزام برای دولت کرده گسترش و تنوع مسئولیت های دولت می باشد.

وی تامین زیرساخت های دولت الکترونیک را ضرورتی غیر قابل اجتناب دانست و گفت : هم اکنون بیش از 4 هزار فرآیند دستگاه های اداری و دهیاری ها به شبکه دولت متصل شده است.

وی گفت: هم اکنون 752دهیاری نیز دارای اینترنت پرسرعت هستند که به صورت آنلاین مکاتبات خود را از بستر اینترنت انجام می دهند.

وی با بیان اینکه تا آخر خردادماه سال جاری 430 دهیاری دیگر نیز به این آمار اضافه می شوند، ابراز امیدواری کرد : تا پایان سال 2800 روستا یعنی تعدادی فراتر از روستاهای بالای 20 خانوار استان نیز به شبکه اینترنت متصل شوند.

وی تاکید کرد : تحقق دولت الکترونیک تنها در حوزه دولت محقق نشده بلکه قوه قضاییه نیز به دنبال این مطلب است و شهرداری ها نیز با شعار شهر هوشمند از این موضوع استقبال کرده و به آن وارد شده اند.

رشیدیان گفت : در شهرستان های نیز کارگروه های شهرستانی نیز با محوریت فرمانداران برای تحقق این موضوع تلاش می کنند .

 وی به سایر دستاوردهای تحقق دولت الکترونیک در حوزه ها و بخش های دیگر اشاره کرد و گفت : فروردین ماه سال قبل در قالب طرح تکاپو که 21 شرکت عموما در حوزه آی .تی و آی سی.تی فعالیت می کردند تفاهم نامه سه جانبه بین وزارتخانه های فناوری ارتباطات  و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و استانداری به امضا رسید که در این طرح 75 میلیارد تومان سرمایه گذاری محقق شده و تا کنون منجر به ایجاد 22 هزار اشتغال گردیده است.

 وی عنوان کرد : با توجه به ظرفیت های خراسان رضوی در حوزه آی .سی .تی دومین شهرک فناوری کشور پس از تهران به زودی در مشهد افتتاح می شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع فیلتر شدن تلگرام و ترغیب به استفاده از پیام رسان های داخلی عنوان کرد : جای بسی خرسندی است که اعلام کنیم یکی از پیام رسان ها فعال داخلی به همت جوانان این استان طراحی شده و در حال استفاده است از این رو توسعه دولت الکترونیک علاوه بر حوزه خدمات در موضوعات اقتصادی ، تولید و اشتغال نیز نقش بسزایی دارد. 

مدیر کل دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری و رئیس مجمع دبیرخانه های نظام اداری کشور نیز گفت: تاکنون 48 نشست ملی و استانی نظام اداری الکترونیک و دولت الکترونیک در کشور برگزار شده و هر سال از عملکرد دستگاه های اجرایی هر استان در زمینه الکترونیکی شدن مکاتبات گزارش تهیه می شود.

حسین ملایجردی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در تحقق دولت الکترونیک طی سال گذشته افزود: راه اندازی سامانه رصد با هدف امکان پایش و رصد مکاتبات بین دستگاهی، راه اندازی سامانه شمس با هدف برخوردار شدن کلیه اسناد با شماره یکتا،، راه اندازی سامانه ساد با هدف قرار گرفتن اسناد و مدارک کلی و عمومی برای کلیه دستگاه های اجرایی از جمله این اقدامات بود.

وی اتصال دفاتر پست و پیشخوان به شبکه دولت، ویرایش جدید شیوه نامه مکاتبات اداری، تهیه و تدوین نقشه تحول مکاتبات اداری و انتشار کتاب چارچوب اتوماسیون های اداری را از دیگر اقدامات در جهت تحقق دولت الکترونیک طی سال گذشته برشمرد.

وی اظهار کرد: پارسال 121 میلیون مکاتبه اداری در استانداری ها، وزارتخانه ها و موسسات دولتی کشور انجام شد که از این تعداد 36 میلیون معادل 30 درصد از مکاتبات به صورت کاغذی و 85 میلیون معادل 70 درصد از مکاتبات به صورت الکترونیکی بود.

وی گفت: پارسال 67 درصد از مکاتبات اداری استانها به صورت الکترونیکی انجام شد و استانداری خراسان رضوی با سهم 98.83 درصد از کل مکاتبات، رتبه نخست را از نظر مکاتبات الکترونیکی به دست آورد.

ملایجردی افزود: مکاتبات اداری خراسان رضوی در سال گذشته 123 هزار و 331 فقره بود که از این میزان 121 هزار و 806 فقره به صورت الکترونیکی انجام شد.

 

 

منبع : پایگاه وزارت کشور 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار