استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت:نظارت بر قیمت کالاهای اساسی از وظایف مهم ستاد تنظیم بازار است.
کد خبر: ۶۰۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 20 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،" عبدالمحمد زاهدی" پیش از ظهر امروز شنبه،در سومین جلسه ستاد تنظیم بازار که روز شنبه در سالن استانداری برگزار شد با بیان این مطلب، اظهارداشت: مبارزه با گرانفروشی،کم فروشی عدم عرضه کالا و احتکار کالاهای مورد نیاز مردم و بویژه کالاهای اساسی ضروری است و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد جدی صورت می گیرد چون این معضلات برای مردم ایجاد مشکل خواهد کرد.


استاندار قزوین ادامه داد: توزیع عادلانه کالاهای اساسی می بایست علاوه بر مرکز استان در شهرستان ها نیز مد نظر قرار گیرد.


وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در حوزه فرهنگ سازی است و در حالی که باید در ماه رمضان میزان مصرف کاهش یابد اما شاهد افزایش بی رویه مصرف در بخش های مختلف هستیم که این وضعیت نیازمند اصلاح فرهنگ عامه مردم است.


وی اضافه کرد: در شرایطی که در بسیاری از کشورها وقتی مشکلی در تولید و یا عرضه ایجاد می شود مردم از خرید آن کالا خودداری می کنند و مصرف آنها بشدت کاهش می یابد متاسفانه در کشور ما وقتی شایعه کمبود کالایی مطرح می شود هجوم مردم برای انبار کردن کالا بیشتر می شود.


استاندار قزوین گفت: برای تنظیم بازار باید حمایت لازم از تولیدکننده صورت گیرد و در این میان تامین نهاده ها ضروری است و اگر افزایش قیمتی هم صورت می گیرد باید بر اساس محاسبات دقیق باشد.


وی بیان کرد: نظارت بر تولید و توزیع کالاها، مبارزه با گرانفروشی و مقابله با ارائه نشدن فاکتور و عرضه کالا و احتکار باید با شدت صورت گیرد تا شاهد نابسامانی در این عرصه نباشیم.


زاهدی یادآورشد: تشکیل پرونده توسط بازرسان و تسریع در رسیدگی به تخلف در دستگاه قضایی از دیگر مسائلی است که می تواند به تنظیم بازار کمک کند.
استاندار گفت: در زمینه توزیع کالاها باید شهرستانها نیز مورد توجه باشد و تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه ملی و بیلبردها هم باید محدود شود تا مردم به خرید کالای بیگانه تشویق نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار