یادداشت؛
فیلترینگ پیام رسان تلگرام  از جمله مباحثی است که این روزها در فضای مجازی بسیار مطرح است و در این خصوص بسیار تاکید شده است که می بایست مردم از پیام رسان های داخلی استفاده کنند.
کد خبر: ۶۰۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 20 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،فیلترینگ پیام رسان تلگرام  از جمله مباحثی است که این روزها در فضای مجازی بسیار مطرح است. در این خصوص بسیاری تاکید می کنند که باید در حوزه مجازی کشورمان به بومی سازی بپردازد و مردم از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند. این موضوع مخالفان و موافقان خاصی دارد و البته برخی از گروه‌های سیاسی نیز سعی دارند بر این اساس با افکارعمومی بازی سیاسی جناحی انجام دهند. این درحالی است که موضوع اصلی، بومی سازی پیام‌رسان‌ها و خطرات احتمالی است کهامنیت اطلاعات کاربران ایرانی را تهدید می‌کند.

روحانی: کام مردم را با فیلتر تلخ نکنید

از سوی دیگر، رئیس جمهور حسن روحانی چندی پیش اظهار داشته است که نباید کام مردم را با این حرفها تلخ کنیم به بیان دیگر، نظر وی بر بنای نظام بر رفع انحصار از فضای پیام رسانها بوده است نه فیلتر و بستن فضای مجازی.

ضمن اینکه،دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام اینکه "رئیس جمهور هم به ما دستور دادند، کشور باید از انحصار پیام‌رسان‌های خارجی خارج شود.

ضرر مالی فیلترینگ برای کشور چه خواهد بود؟

داستان فیلترینگ تلگرام، قصه ای است که نه تنها بالا دستی ها، بلکه همه اقشار را به خود جذب کرده است و برخی افراد که سر و کارشان مدام با این شبکه مجازی است ، این روزها به لحاظ فیلتر دچار مشکل شده اند،برخی کانال های تلگرامی با میلیون ها کاربر اینک به لحاظ اقتصادی دچار به بحران اقتصادی خواهد شد؟

چرا یک کانال تلگرامی را مثال بزنیم، به واقع ضرر مالی فیلترینگ تلگرام برای کشور تا چه حد خواهد بود؟ضمن اینکه فروشگاه‌های پوشاک، لوازم خانگی، تلفن همراه و هر کسب و کار دیگری که به ذهنتان می‌رسد، در تلگرام کانال‌هایی را راه اندازی کردند. عملا تلگرام در همین عمر کوتاه خود به یک بازارچه آنلاین تبدیل شد و بخشی از جامعه، آن را به عنوان محلی برای کسب درآمد خود قرار دادند.

همچنین ایجاد اشتغال همیشه از سوی سیاستمداران کار سختی بوده است اما با ایجاد اشتغال های کارآفرینی در در حال حاضر شرایط برای کارآفرینی تلگرامی سخت تر شده است، به همین ترتیب یک سوی ماجرا این است که فیلترینگ تلگرام آیا موثر خواهد بود و تا چه اندازه به نفع دولت و ملت خواهد بود.

آیا پیام رسان های داخلی موفق عمل خواهند کرد؟

از سوی دیگر، آیا پیام رسان های داخلی خواهند توانست خدماتی پویا، ارزنده و به روز را به مردم هدیه دهند .قصه  فیلترینگ قصه ای است که هزاران سوال را در ذهن مردم ایجاد می کند.

1-چه چیزی سبب می شود که مسئولین به این موضوع واکنش تند نشان دهند؟

2- کسب و کاری که با یک فیلتر از بین برود؟ ایا به درستی کسب و کار منطقی و درستی بوده است ؟

3-فعالان آی تی تا چه اندازه، از این موضوع آگاهی دارند و چگونه خواهند توانست این آگاهی را به شهروندان انتقال دهند؟

4-آیا مسدود شدن شبکه های اجتماعی، آرامش را به خیابان ها باز خواهد گردانید؟

5- تاثیر فیلترینگ بر فعالان رسانه ای چه خواهد بود؟

6- سرنوشت فیلترینگ تلگرام چه خواهد شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، شبکه های اجتماعی هم مانند یک وسیله ای است که هم می تواند خطر ساز و یا مفید واقع شود.بستگی دارد که چنین وسیله ای دست چه کسانی بیفتد تا از آن سود برند و یا به دیگران ضرر برسانند،اما اینکه با نگاهی تندو بی محابا به مردم بفهمانی که از روز اول استفاده از این وسیله در کشو  غلط بوده است و باید این شبکه از دسترس خارج شود نه تنها سبب می شود که همه اقشار از کودک تا میانسال از فیلتر استفاده کنند و پس از مدتی این قصه برایشان، عادی جلوه  کند ولیکن این نوع نگاه تند، به نوعی توهین به شعور تمامی افراد است که از این وسیله سود می جویند.

آیا فیلترینگ ها،هم فیلتر می شوند؟

از سوی دیگر،شنیده ها حاکی از این است که قرار است فیلترینگ ها هم فیلتر شوند، از اینجا به بعد داستان طور دیگری می شود، زیرا مردمی که خود دارای عقل و شعور هستند از این بازی خسته شده و صدای شکایت هایشان از وضعیت موجود به گوش می رسد، امید است ماجرای چند پرده ای تلگرام ،طوری حل شوند که مردم بتوانند به روزهای عادی خود در شبکه های اجتماعی باز گردند و اینکه دولت نیز بتواند از حق و حقوق خود در مقابل ملت دفاع کند و جلوی افرادی را که از این فضا سوء استفاده می کنند را بگیرد چرا که فضای مجازی همان فضای واقعی است که می تواند جهانی را به هم بریزد و یا از هم بپاشاند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار