طی سال جاری؛
مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم از گسترش ورزش بانوان در قم طی سال جاری خبر داد و گفت: سوق دادن بانوان قمی به سمت ورزش دغدغه جامعه ورزش استان است.
کد خبر: ۶۰۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 20 May 2018

به گزارش تابناک قم،لیلا عنبری اظهار داشت: بخشی از برنامه توسعه ورزش همگانی در استان قم بر محوریت حضور زنان در فضاهای ورزشی، باشگاه‌ها و رشته‌های مختلف استوار است به طوری که زنان زمانی از روز یا هفته را به انجام فعالیت‌های بدنی ورزشی اختصاص دهند.

وی افزود: نیاز به ورزش امروز در جامعه ما کاملاً محسوس است و ما به خطرات ناشی از ساکن بودن و نداشتن تحرک بدنی واقف هستیم و هدف اصلی ما این است که فرهنگ ورزش و اهمیت آن را در آینده جسمانی و روانی آحاد جامعه به خصوص زنان برای آن‌ها تبیین کنیم.

مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: ممکن است برای ورزش کردن، مسائلی از قبیل نبود فضای ورزشی مطرح شود اما بانوان قمی می‌توانند برای ورزش از بوستان‌های ویژه بانوان در سطح شهر قم و نیز باشگاه‌های ورزشی خصوصی در گوشه و کنار شهر استفاده کنند و بدانند حتی هزینه برای ورزش نیز یک سرمایه گذاری بسیار پر سود برای آینده است.

عنبری بیان داشت: بخش اعظم بانوان کارمند، کارگر یا شاغل ما با مشکل کمبود زمان برای ورزش مواجه هستند اما حتی این قشر نیز باید با برنامه ریزی زمانی، فرصتی را برای ورزش اختصاص دهند زیرا گذر زمان و کمبود فعالیت بدنی اثرات بسیار زیان آوری بر زندگی آینده افراد دارد.

وی عنوان کرد: ما به طور ویژه و جدی این هشدار را می‌دهیم که دوری مردم به ویژه زنان قمی از ورزش با هر بهانه و دلیلی که شاید منطقی هم باشد باز هم علت مناسبی برای ورزش کردن نیست زیرا گذر زمان و حرکت به سمت میانسالی و کهولت سن در زنان کار را به جایی می‌رساند که دیگر نه توان ورزش و نه فرصتی برای بازگشت به گذشته وجود دارد.

مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان قم در سال ۹۷ به دنبال برنامه‌هایی در زمینه توسعه همایش‌های همگانی، کوه پیمایی، پیاده روی‌ها در روستاها، مراکز مرکزی و حاشیه‌ای شهر است و جشنواره‌هایی خانوادگی و ورزشی را برای بانوان قمی در نظر گرفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار