از سال 88 تاکنون؛
رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از سال 86 تاکنون اعضای 63 بیمار مرگ مغزی استان به بیماران نیازمند اعضا پیوند زده شده است.
کد خبر: ۶۰۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 21 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،دکتر محمدرضا مدبر  با اعلام این خبر افزود: اعضای بدن افراد دچار مرگ مغزی به دلیل فعال نبودن واحد پیوند اعضا در استان پس از اعلام رضایت خانواده آنها برای پیوند به بیماران دیگر به تهران اعزام می شود.

وی از صدور کارت اهدای عضو برای بیش از 20 هزار داوطلب قزوینی در سامانه سراسری اهدای عضو خبر داد و اضافه کرد: حتی در صورت داشتن این کارت نیز رضایت خانواده فرد مرگ مغزی لازم بوده و کارت اهدا تنها به معنای تمایل قلبی فرد داوطلب و فرهنگ سازی موضوع اهدای عضو است.

مدبر با اشاره به استقبال مردم از داشتن کارت اهدای عضو در سال های اخیر، اظهار کرد:سال گذشته اعضای هشت و در سال جاری نیز تاکنون اعضای سه بیمار مرگ مغزی در استان به بیماران دیگر اهدا شده است.

وی، نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به خانواده ها درباره اهدای عضو بسیار موثر دانست و یادآور شد: گرچه اکنون وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده اما این کافی نیست و باید میزان اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی افزایش یابد.

هم اکنون سالانه سه هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که از بین آنها 750 نفر با اهدای عضو موافقت می کنند.

در قزوین نیز سالانه به طور میانگین حدود 30 نفر دچار مرگ مغزی می شوند که به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در صورتی که تنها اعضای 50 درصد این افراد اهدا شود، گام بزرگی در جهت کاهش تعداد بیماران در انتظار عضو برداشته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار