امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه گفت: نباید در مسیری قرار بگیریم که زمان زیادی از فرصت‌های خود را در مذاکرات با اروپایی‌های تلف کنیم و گمان کنیم این مذاکره ما را به جایی می‌رساند، 40 سال از دشمنی غربی‌ها با ایران گذشته است اما در این دوران هیچ غلطی نکرده اند و هر روز خدای متعال بر قدرت، اقتدار، وحدت و برادری ما افزوده است.
کد خبر: ۶۱۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 26 May 2018

نباید وقت خود را در مذاکره با اروپایی‌ها تلف کنیم/ تکیه بر توانمندی‌های داخلی و تقویت اقتصاد مقاومتی مسیر اصلی رفع معضلات اقتصادی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این ماه رحمت و غفران الهی برای کسب تقوا آماده می‌شویم و یکدیگر را برای تقوا حمایت می‌کنیم و دست یکدیگر را گرفته تا جامعه ای براساس عدالت، ایمان، قسط و عدل بسازیم.

 امام جمعه قزوین افزود: وظیفه همه ماست که جامعه ای براساس محبت و دوستی و وحدت توحیدی و ایمانی به وجود آوریم، در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده است اما گام‌های مانده را باید برداشته و خود را بسیج کنیم؛ برای ساختن جامعه ای که مورد رضای خدا و اولیای الهی باشد و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت شود.

 وی با اشاره به ایام وفات حضرت خدیجه(س) اذعان کرد: همه ما باید قدردان این بانوی بزرگوار باشیم که همه انسان‌ها و مسلمانان عالم مدیون از خودگذشتگی، ایثار و رسالت مداری ایشان هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: عایشه نقل می‌کند زمانی که نزد رسول خدا(ص) از حضرت خدیجه(س) صحبت می‌شد بسیار از وی تعریف می‌کردند، یک روز به پیامبرخدا عرض کردم چرا اینقدر از خدیجه(س) یاد می‌کنید؟ خدا که بهتر از او را به شما عطا کرده است. اما رسول خدا (ص) فرمودند خداوند هیچ وقت بهتر از او را به من نداده است؛ زیرا آن زمانی که همه مردم مرا تکذیب می‌کردند این بانو مرا تصدیق و با مال خود مرا حمایت کرد و از او نسل من ادامه پیدا کرد و از غیر او خداوند به من فرزندی نداد.

 این خطیب نماز جمعه بیان کرد: امروز برپایی همه بناهای مسجد، دین و جماعات مدیون شخصیت حضرت خدیجه(س) است که در محضر حضرت رسول اکرم (ص) حضور داشت و با پشتیبانی مالی و معنوی خود کمک‌های شایانی به ماندگاری اسلام داشت.

 وی با اشاره به سالروز عقد اخوت حضرت رسول(ص) و امیرمومنان (ع) در دوازدهم ماه مبارک رمضان اضافه کرد: معنای این روز را می‌توان با حدیثی درباره امام علی(ع) از زبان رسول خدا(ص) درک کرد، سعید بن جبیر از ابن عباس حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل می‌کند که نشان می‌دهد این عقد اخوت یک امر تشریفاتی نبوده است.

 آیت الله عابدینی ادامه داد: رسول خدا فرمودند: "یا علی(ع) من شهر علم و حکمت هستم و برای ورود به این شهر باید از طریق ولایت تو و فرزندان تو وارد شد، یاعلی اگر کسی ادعای دوستی مرا داشته باشد اما با تو دشمن باشد دروغ می‌گوید؛ زیرا من از تو هستم و تو هم از من هستی، گوشت و خون و پوست و استخوان ما یکی است و ظاهر و باطن ما باهم یکی است و تو امام امت من هستی و هرکس از تو اطاعت کند سعادتمند و هرکس با تو مخالفت کند به شقاوت و بدبختی مبتلا می‌شود، مثال تو و فرزندانت مثال کشتی نوح است هرکس سوار این کشتی شود نجات پیدا می‌کند، مثال شما مثل ستارگان است هرکدام از شما به شهادت برسد ستاره دیگری از خورشیدهای ولایت ظهور خواهد کرد.

 امام جمعه قزوین با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: امام حسن(ع) می‌فرمایند: "هرکس پای دین خود بایستد و برای حفظ آن تلاش کرده و مال خود را اصلاح کند و حق محرومان را از مال خود بدهد و همواره حقوق اطرافیان خود را رعایت کند، این شخص جوانمرد است."

 وی اذعان کرد: رزمندگان شجاع ما برای حفظ دین و ولایت به میدان جنگ رفتند، امروز هم حضورشان در سوریه و جبهه مقاومت پشتیبان و دلگرم کننده برای مردم مظلوم جهان است که این موارد نمونه ای از جوانمردی است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: از امام حسن(ع) درباره "زهد" سوال شد، ایشان فرمودند: " زهد این است که در امور معنوی، ایمان، تقوا، قرآن و دعا رغبت داشته باشید و نسبت به دنیا بی رغبت باشید."

 این خطیب نمازجمعه با بیان اینکه هفته کمک به مستمندان و محرومان را در پیش رو داریم، ابراز کرد: این ایام روز حمایت از خانواده زندانیان است که برخی از این زندانیان به دلیل جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند؛ البته خیرینی هستند که خداوند به مال آنها برکت داده و کمک رسانی می‌کنند اما امروز برای رفع مشکلات این عزیزان نیازمند کمک‌های بیشتری هستند.

 وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام نقشه راه ایران اسلامی را در مذاکرات مشخص کردند، عنوان کرد: رهبری همه مسائل مورد نیاز درخصوص برجام را یادآوری فرمودند، یکی از این مسائل مورد تاکید ایشان ایمان و اعتقاد به توانمندی‌های انسانی و ثروت‌های ملی برای تحکیم پایه‌های اقتصاد مقاومتی بود.

 آیت الله عابدینی افزود: با تکیه بر توانمندی‌های داخلی می‌توان اقتصاد کشور را پویا و از وابستگی‌های خارجی رهایی پیدا کرد، در این شرایط ما هیچ ترس و واهمه ای از تحریم‌های خارجی نخواهیم داشت.

 امام جمعه قزوین تاکید کرد: ما باید با اقتصاد مقاومتی جا پای خود را در اقتصاد داخلی و حتی اقتصاد جهان محکم کنیم و این اقتصاد زمانی محقق می‌شود که ما قدردان نیروهای متخصص، دانشمندان و جوانان پرشور و بانشاط خود باشیم.

 وی عنوان کرد: یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این دیدار این بود که باید به این باور برسیم که دشمن قابل اعتماد نیست، نباید روی حرف و قول دشمن برنامه ریزی کرد، دشمنان انقلاب هیچ زمانی به قول‌هایی که به ما داده اند عمل نکرده اند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی هر زمانی هم که قراردادی با ایران اسلامی امضا کرده اند هدفشان پایبندی به آن نبوده است، بنابراین نباید به قول دشمن اعتماد کرد.

 این خطیب نمازجمعه تصریح کرد: یکی دیگر از تذکرات رهبری این بود که بین اروپا و امریکا در ناجوانمردی، پیمان شکنی، بدعهدی و بدسابقگی فرقی وجود ندارد، حتی ناجوانمردی و بدسابقگی انگلیس و برخی کشورهای اروپایی بیشتر از امریکاست؛ بنابراین هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.

 وی اضافه کرد: نباید در مسیری قرار بگیریم که زمان زیادی از فرصت‌های خود را در مذاکرات با اروپایی‌های تلف کنیم و گمان کنیم این مذاکره ما را به جایی می‌رساند، 40 سال از دشمنی غربی‌ها با ایران گذشته است اما در این دوران هیچ غلطی نکرده اند و هر روز خدای متعال بر قدرت، اقتدار و وحدت و برادری ما افزوده است.

 آیت الله عابدینی بیان کرد: یکی دیگر از تذکرات رهبری این بود که اگر ما بگوییم در مذاکرات مشخص شد امریکایی‌ها ناجوانمرد هستند این سخن درستی نیست؛ زیرا هدف ما از مذاکره نشان دادن بدعهدی امریکا نبود ما مذاکره کردیم، تحریم‌ها برداشته شود اما این مذاکرات هیچ نقطه مثبتی برایمان نداشت.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: در داخل باید با وحدت و پیشرفت درکنار انتقاد سازنده، علمی و استدلالی مسیر پیشرفت را ادامه دهیم و از اختلاف بپرهیزیم و عداوت خود را با دشمن حفظ می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار