کد خبر: ۶۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 13 July 2015


به گزارش تابناک از قزوین؛ از چهار راه که می گذری قبل از رسیدن به محل تاکسی های خطی که مثل همیشه منتظر مسافر زیر سایبان ایستاده اند جمعیت عظیمی از اتومبیل ها توجت را جلب می کند، افرادی که برای مسافرکشی در این مکان تجمع کرده اند. گاه و بیگاه اما حرف هایی شنیده می شود گاهی دعوا و گاهی صحبت بین رانندگان تاکسی و مسافر بر های شخصی که بد جوری نان تاکسی ها را آجر کرده اند.

افرادی که یا از روی بیکاری به این حرفه روی آورده اند یا کسانی هستند که عادت کرده اند به ماشین شخصی شان به یک منبع درآمد دوم در زندگی نگاه کنند آن هایی که یا بازنشسته شده اند یا در ساعات فراغت خود به عنوان کمک خرجی مسافر کشی می کنند.

و بحث همیشگی این که مسافر باید انتخاب کند سوار کدامیک شود، شاید البته در بسیاری از موارد مسافران و به خصوص آقایان که در خصوص مشکلات مسافربرهای شخصی اعتماد بیشتری به توانایی های خود دارند شخصی ها را انتخاب می کنند که هم سریع تر حرکت می کنند و هم عمدتا منتظر مسافر نمی شوند و بهتر این که مسیر مشخصی برای آن ها وجود ندارد و در بسیاری ا ز موارد خیابان های خلوت و کم تردد شهر را نیز می پیمایند. کاری که تاکسی ها زیر بار آن نمی روند.افرادی که یا از روی بیکاری به این حرفه روی آورده اند یا کسانی هستند که عادت کرده اند به ماشین شخصی شان به یک منبع درآمد دوم در زندگی نگاه کنند آن هایی که یا بازنشسته شده اند یا در ساعات فراغت خود به عنوان کمک خرجی مسافر کشی می کنند.


چهار راه ولیعصر پاتوق همیشگی مسافربران شخصی

چهار راه ولیعصر با توجه به شرایط کنونی شهر قزوین به یکی از دروازه های اصلی شهر بدل شده وبخش زیادی از رفت و آمد ها از قزوین به سمت تهران و کرج و همینطور مسیر های مشابه از این چهار راه گذر می کند، چهار راهی که محل مناسب و پاتوقی ارزشمند برای مسافر بران شخصی تلقی می شود. مسافرینی که از شهرهای دیگر وارد قزوین می شوند که احتیاج به تاکسی دارند و یا بلعکس. و حیت با اصلاحات هندسی این چها راه نیز پای مسافربران شخصی از آن بریده نشده است که علاوه بر بد منظر کردن سیمای شهری سبب می شود تا میهمانان تازه وارد شهر توسط افرادی بدون تخصص، گاها سودجو که هیچ تعرفه خاصی برای خود ندارند و از سوی دیگر گاهی نا امن در شهر تردد کنند.

مسئول واحد بازرسی سازمان تاکسیرانی قزوین اما چندی قبل در مصاحبه با رسانه های قزوین گفت: در چهارراه ولی‌عصر و بلوار شهید بهشتی شهر قزوین سه خط ویژه تاکسیرانی بلوار شهید بهشتی به دانشگاه آزاد باراجین، خط تاکسیرانی بلوار شهید بهشتی به میدان شهید حسن‌پور و مجتمع ادارات نواب و نیز خط تاکسیرانی بلوار شهید بهشتی به شهرک‌های کوثر و مینودر فعال است.

وی اضافه کرد: به دلیل مشکلاتی که برای تاکسیرانان این خطوط ایجاد شده بود، سازمان تاکسیرانی اقدام به ساماندهی این خطوط تاکسیرانی کرد.

مسئول واحد بازرسی سازمان تاکسیرانی قزوین ادامه داد: تغییر جایگاه خطوط تاکسیرانی در این محدوده از شهر موجب شده بود که از یک سو منظر شهری آسیب ببیند و از سوی دیگر موجب افزایش بار ترافیکی شده بود که با برگرداندن جایگاه تاکسیرانی به وضعیت قبلی خود این مشکلات نیز برطرف شد.

اسلامی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در وهله نخست برای ساماندهی خطوط تاکسی این محدوده از شهر قزوین صورت گرفت، اصلاح هندسی راستگرد بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و بلوار شهید بهشتی بود تا از این طریق عرض معبر کم شده و از ورود مسافربرهای شخصی به محدوده خطوط تاکسیرانی جلوگیری شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: اقدامات فوق برای جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی که مشکلات عدیده‌ای برای رانندگان تاکسی زیر نظارت سازمان تاکسیرانی قزوین ایجاد می‌کردند، صورت گرفته است.

وی یادآور شد: سازمان تاکسیرانی قزوین برای نظارت بر فعالیت تاکسی‌های زیر نظارت این سازمان و جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی با همکاری پلیس راهور نظارت مستمر بر خطوط تاکسیرانی سطح شهر قزوین دارد

.

مسافربران شخصی حقوق قانونی تاکسی ها را رعایت نمی کنند

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین با اشاره به ایجاد اختلال از سوی مسافربران شخصی در نظم سیستم حمل و نقل گفت: ایجاد واحد بازرسی با هدف برخورد با مسافربرهای شخصی و دیگر اهداف از برنامه‌های آینده این سازمان است.

سید محمد حسینی بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که رانندگان سواری کرایه‌های برون شهری مجاز با آن روبرو هستند، مزاحمت‌های مسافربران شخصی است، چراکه بدون در نظر گرفتن حقوق قانونی رانندگان سواری اقدام به جابجایی مسافر در داخل شهر می‌کنند.

وی افزود: مسافربران شخصی موجب ایجاد اختلال در نظم سیستم حمل و نقل، ایجاد معضلات اجتماعی و ترافیکی می‌شوند به همین دلیل باید نظارت بیشتری بر فعالیت مسافربران شخصی انجام شود

.

تاکسیرانان قزوینی آموزش می بینند

سخنگوي سازمان تاکسيراني شهرداري قزوين گفت: در سال گذشته 9 دوره آموزشي ويژه تاکسيرانان از سوي سازمان تاکسيراني شهرداري قزوين برگزار شد که درهر يک از اين دوره‌ها 150 تا200نفر از تاکسيرانان حضور داشتند.

زندپور يادآور شد: در دروه‌هاي آموزشي سعي کرديم با تأکيد بر مسائل فرهنگي و آموزش نحوه برخورد صحيح تاکسيرانان با اقشار مختلف مردم، سطح اطلاعات عمومي تاکسيرانان را به ميزان قابل توجهي ارتقا دهيم زيرا تاکسيرانان با عموم شهروندان در ارتباط بوده و نياز است در برخورد با اقشار مختلف مردم جامعه برخورد متناسب با آن قشر را به خوبي آموزش ببينند.


حضور همیشگی مسافربران شخصی در صفحات حوادث روزنامه ها


اما همه ی این مسائل خیلی جدی به نظر نمی رسد تا جایی که طبق اعلام نیروی انتظامی استان بخش زیادی از حوادث به نوعی آن هم در خصوص تجاوز و سرقت های برون شهری ارتباط با مسافر بر های شخصی دارد. کم نیستند دختران و زنانی که فقط برای چند لحظه زود تر رسیدن و به گمان این که این هم یک مسافر کش مثل همه تاکسی هاست سوار مرکب شیطان صفتانی شده اند که یا جان یا مال و یا آبرو خود را از دست داده اند. البته این به آن معنا نیست که همه مسافربران شخصی سارق و دزد و متجاوز هستند اما تفاوت ماجرا در این است که رانندگان تاکسی های درون و برون شهری به دقت زیر نظر و نظارت سازمان تاکسی رانی هستند و عمدتا می دانند که خطایی نباید از آن ها سر بزند و نظارت های دقیق سبب جدیت در این ماجرا می شود اما مسافربران شخصی عمدتا افرادی ناشناس هستند که اطلاعی از آن ها وجود ندارد.

Image result for ‫حوادث مسافربرهای شخصی‬‎

اصلی ترین راه برخورد با مسافربرهای شخصی خود مردم هستند

مهم‌ترینراهکار رفع این مشکل شهروندان قزوینی هستند که باید در استفاده از خودروهای سواری کرایه‌های برون شهری مجاز در دفاتر شرکت‌های مسافربری به جای خودروهای شخصی و غیرمجاز مصمم باشند تا از بروز مشکلات ایجاد شده جلوگیری شود

تا زمانی که خود مردم نخواهند در این مسیر مبارزه کنند و درست انتخاب نکنند که کجا و چگونه در شهر تردد کنند مسافربران شخصی به جولان خود در شهر ادامه خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار