از سوی معاون خدمات شهری شهرداری تهران؛
معاون خدمات شهری شهرداری تهران جزئیات بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (ره) را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۱۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 28 May 2018

جزئیات بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (ره) تشریح شد

به گزارش تابناک قزوین،مجتبی یزدانی در تشریح جزئیات بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) گفت: امسال دومین سالی است که مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود؛ لذا اصل مراسم سه ساعت قبل از افطار آغاز می‌شود و ساعت ۲۰ به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف با نهادهای داخلی شهرداری و سازمان‌های مرتبط با این موضوع افزود: یکی از مهمترین اقدامات ما بحث نظافت و پذیرایی است. مناطق ۳، ۶، ۱۲، ۱۸ و ۲۱ مسئولیت پذیرایی را بر عهده دارند و موضوع نگهداشت نیز در ۱۴ پهنه انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: ما به دو منطقه مأموریت ویژه دادیم؛ ابتدا منطقه ۱ که مباحث فرهنگی و اجتماعی را در جماران انجام می‌دهد و منطقه ۲۰ که برنامه‌های ویژه‌ای را در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تدارک دیده است.

یزدانی گفت: منطقه ۱۹ نیز به دلیل اینکه بهشت‌زهرا (س) به لحاظ فیزیکی در آن قرار دارد، تأکید کردیم که خیابان‌ها و اتوبان‌های اطراف را پوشش دهد.

وی اظهار داشت: روز گذشته نیز با همه اعضای عضو ستاد ارتحال امام (ره) جلسه‌ای داشتیم و افطار میهمان آقای حسن خمینی بودیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: ما در بحث پذیرایی چادرهایی به متراژ ۴۰۰ متر طراحی کردیم که زائران محترم می‌توانند هنگام افطار در آنجا مستقر شوند.

یزدانی درباره فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز گفت: این سازمان نیز برنامه‌های جداگانه‌ای را مانند رادیو رضوان، پارچه‌نویسی، تئاتر خیابانی، پخش فیلم، اجرای سرود و ... در فرهنگسرای رضوان تدارک دیده است.

وی افزود: در بحث فضاسازی شهری نیز علاوه بر بخش‌های فرهنگی، با محوریت سازمان زیباسازی، فعالیت‌هایی را شروع کرده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به حضور پررنگ اداره کل سلامت گفت: اداره کل سلامت امسال ورود بسیار جدی دارد و علاوه بر خدمات رایگان پزشکی و طب سنتی، اتوبوس دیابت نیز در محل مستقر است.

یزدانی با اشاره به سیستم‌های حمل و نقلی افزود: در روز ۱۳ خرداد که همزمان با اولین مراسم شب قدر است، سرویس‌دهی شبانه‌روزی مترو را خواهیم داشت و از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح سرویس‌دهی وجود دارد.

وی گفت: در روز ۱۴ خرداد نیز با کاهش هِدوی در خط یک از هفت دقیقه به چهار دقیقه، در خط دو به ۶ دقیقه، در خط سه به ۹ دقیقه و در خط چهار به ۷ دقیقه سرویس‌دهی انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به توسعه تاکسیرانی تصریح کرد: در چهار محور در درون بهشت‌زهرا، ۱۰۰ دستگاه ون مستقر کرده‌ایم. همچنین ۲۰ دستگاه سواری برای عابرانی که گم می‌شوند، تعبیه شده تا آنها را به ستاد گمشدگان برسانند.

یزدانی افزود: تعداد قابل توجهی اتوبوس نیز از روز ۱۴ خرداد در تمامی ایستگاه‌ها و پایانه‌ها مستقر هستند.

وی با اشاره به وظایف سازمان بسیج شهرداری گفت: آنها علاوه بر مسئولیت پذیرایی، با لباس متحدالشکل مسئولیت گمشدگان را نیز بر عهده دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ۵۰۰ نیروی آتش‌نشانی در روزهای بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (ره) به همراه ۲۲۰ دستگاه خودرو در بهشت‌زهرا (س) مستقر خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار