معاون وزیر راه خبر داد:
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از مراحل نهایی تکمیل قطعه ۴ آزادراه جنوبی تهران به طورل ۳۸ کیلومتر حدفاصل آزادراه تهران-قم تا آزادراه حرم تا حرم در نیمه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 29 May 2018
 
راهسازی

 مهر: به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی با تاکید بر نقش کلیدی این آزادراه در کریدورهای شرق به غرب، شمال ـ جنوب و شبکه بزرگراهی آسیایی گفت: آزادراه جنوبی تهران علاوه بر ایجاد ارتباط بین کریدورهای منتهی به پایتخت موجب تکمیل، تسهیل و افزایش ایمنی ارتباط بین آزادراه‌های اطراف شهر تهران می‌شود و با حذف بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین- کرج به کاهش ترافیک کمک شایانی خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی کل این پروژه را ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی این آزادراه مطابق برنامه زمانبندی شده در حال انجام است و با توجه به زمان شروع احداث در سال ۱۳۹۴ پیشرفت فیزیکی تمامی قطعات این پروژه قابل قبول و در برخی مواقع از برنامه زمان‌بندی هم جلوتر بوده است.

وی اشتغال مستقیم ۱۵۰۰ نفر نیروی انسانی و بیش از ۷۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در این آزادراه را نشانی از عزم جدی جهت به سرانجام رسیدن این پروژه استراتژیک عنوان کرد تا هرچه سریعتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

خادمی یادآور شد:‌ این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر و در ۴ قطعه طراحی شده که هم اکنون قطعه چهار با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در مراحل تکمیلی نهایی و نصب علائم و تجهیزات ایمنی قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۳۸ کیلومتر انتهایی آزادراه در محدوده آزادراه تهران- قم و آزادراه حرم تا حرم در نیمه اول سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تأکید کرد: با بهره‌برداری از این قطعه و عبور از آن، بخشی از ترافیک جنوب به شرق کشور و بالعکس از محدوده تهران خارج می‌شود.

خادمی در خصوص پیشرفت فیزیکی سایر قطعات توضیح داد و گفت: قطعه اول این پروژه ۴۰ کیلومتر است که تاکنون ۶.۵ کیلومتر از این قطعه آسفالت شده و ۵ کیلومتر دیگر نیز آماده عملیات آسفالت است.

وی خاطرنشان کرد:‌ عملیات اجرایی در قطعات دیگر نیز در حال انجام است به طوری که اجرای عملیات آسفالت در بخشی از قطعه ۲ و زیرسازی مسیر در قطعه ۳ نیز انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار