مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: به زودی خانه شهریاران قم آغاز به کار می‌کند که به منظور ساماندهی مشارکت شهروندان در مسائل مربوط به شهر و افزایش کارآیی آن‌ها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی شهروندی در محلات است.
کد خبر: ۶۱۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۵ 30 May 2018

به گزارش تابناک قم، مجید رفیعی با اشاره به افزایش تجارب در سازمان فرهنگی ورزشی رخدادهای علمی پیگیری شده و نتایج بهتری نیز به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: به زودی خانه شهریاران قم آغاز به کار می‌کند که بر مبنای ساماندهی مشارکت شهروندان در مسائل مربوط به شهر و افزایش کارآیی آن‌ها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی شهروندی در محلات است.

وی با بیان اینکه با مجموعه آموزش و پرورش همکاری مطلوبی شکل گرفته است، مطرح کرد: این سازمان همچنین با مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به عنوان ارگانی که در کنار مجموعه بسیج در تمام مساجد فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند مشارکت دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه ارتقای عملکرد سازمان نیازمند تخصیص بودجه است، عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که شهروندان از حالت شهر نشینی به شهروندی برسند؛ چراکه در حالت شهروندی حس مشارکت و مسئولیت پذیری بیشتری در مردم وجود دارد.

رفیعی با بیان اینکه مساجد باید به عنوان نقطه کانونی هر محله تقویت شوند، خاطرنشان کرد: باید حس شهروند بودن را در سطح شهر گسترش دهیم تا هر کسی احساس کند نسبت به شهر، محله و همسایه خود مسئولیت دارد؛ اعتقاد ویژه شهردار بر این است که مکان‌های فرهنگی بسیاری در شهر داریم که شهرداری را از ساخت فرهنگسراها بی‌نیاز کرده است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت مساجدی که فعال هستند و می‌توانند کانون فعالیت‌های یک محله باشند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت این مساجد در راستای فرهنگ سازی در جامعه ازجمله اتفاقاتی است که اگر پیگیری شود به نتایج مطلوبی می‌رسیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار