مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ساختار دولتی برای تبلیغات همدان ۲۰۱۸ چابک نیست گفت: فعالیت کمیته‌های تبلیغات و اطلاع رسانی در ۲۰۱۸ افزایش یابد.
کد خبر: ۶۱۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲ 30 May 2018
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ساختار دولتی برای تبلیغات همدان ۲۰۱۸ چابک نیست گفت: فعالیت کمیته‌های تبلیغات و اطلاع رسانی در ۲۰۱۸ افزایش یابد.

به گزارش تسنیم، علی مالمیر در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان با موضوع همدان ۲۰۱۸ اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم همدان را در سطح فرا ملی معرفی کرده و جنب و جوشی را به صورت گسترده در حوزه گردشگری داشته باشیم به سمت برگزاری رویداد‌ها که بسیار پرزحمت نیز هست حرکت کردیم.

وی بیان کرد: همدان در سال ۲۰۱۸ میزبان دو رویداد مهم آسیایی و بین‌المللی است که این دو رویداد می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه گردشگری همدان مؤثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان زمان برگزاری اجلاس دوره‌ای سازمان جهانی گردشگری را ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه عنوان کردو افزود:با پیگیری‌های شرکت سیاحتی علیصدر و استقبال اداره کل میراث فرهنگی و مکاتبات سازمان میراث فرهنگی همدان میزبان اجلاس بین المللی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO شده است.

مالمیر عنوان کرد: این رویداد کاملا مشخص بوده و دارای پروتکل است و همدان میزبانی رویداد را برعهده دارد، ولی در اصل متولی رویداد سازمان جهانی گردشگری است.

از حضور رئیس جمهور و معاون اول تا حضور وزرا و سفرای گردشگری در همدان

وی در مورد انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا اظهار داشت: موضوع انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در اجلاس وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی تیرماه سال گذشته توسط هیئت اعزامی از ایران مطرح شد و این پیشنهاد در کشور کامبوج مورد موافقت اعضای اجلاس قرار گرفت و در نتیجه خبر این رویداد آبان ماه به همدان رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: با توجه به اینکه تبریز نیز موضوع تبریز ۲۰۱۸ را داشت و از دو الی سه سال قبل در حال برنامه ریزی برای آن بود ما نیز چند تاریخ را برای افتتاحیه رویداد خود پیشنهاد کردیم که در ابتدا وزارت امور خارجه باید تاریخ را تایید می‌کرد و سپس به سبب برنامه ریزی برای حضور رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور باید تاریخ از این جهات نیز مورد تایید قرار می‌گرفت.

مالمیر افزود: جمع بندی تهران این بود تا تاریخ رویداد به تعویق بیفتد و بر این اساس ما یکم شهریور ماه را به سبب اینکه روز همدان و بوعلی سینا است پیشنهاد کردیم و در نهایت با تاریخ ۵ الی ۷ شهریور ماه موافقت شد که البته به تعویق افتادن برنامه برای همدان کمک کننده بوده است.

تبلیغات و اطلاع رسانی رویداد همدان ۲۰۱۸ می‌توانست خیلی بهتر از وضع موجود باشد

وی با بیان اینکه این رویداد شأن بین المللی دارد و متولی آن مجموعه استان است گفت: رسانه‌های استان معتقد هستند که این رویداد در این سطح تبلیغ نشده و این موضوع نیز درست است ضمن اینکه از سوی دیگر مردم باید در مورد صنعت گردشگری مطلع و درگیر شوند که این کار زمان بر و پر هزینه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: در این رویداد سه روزه افتتاحیه، اجرای پنل تخصصی و برگزاری تور فنی بازدیدکنندگان پیشنهاد شده است ضمن اینکه مقرر شد علاوه بر کشور‌های عضو در سازمان گردشگری، سفرای کشور‌های ACD که مقیم تهران هستند در رویداد همدان ۲۰۱۸ به همدان بیایند.

مالمیر با اشاره به اینکه از ابتدای طرح این رویداد دو رکن تبلیغات و گفتمان سازی دستاورد‌های مورد نظر من بوده است عنوان کرد: در این رویداد همدان چیزی از دست نمی‌دهد و می‌تواند آورده زیادی را داشته باشد و در این راستا هر چه مشارکت مردمی افزایش یابد دستاورد‌ها نیز به طبع بیشتر می‌شود.

ساختار دولتی برای تبلیغات همدان ۲۰۱۸ چابک نیست

 وی کمیته تبلیغات را از مهمترین کمیته‌های این رویداد عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی گیر فراوانی برای تبلیغات دارند ضمن اینکه ساختار دولتی چابک نیست و در این زمینه نمی‌تواند به خوبی اقدام کند ضمن اینکه بودجه لازم را نیز ندارد به همین سبب با خرد جمعی مسئولیت کمیته تبلیغات به شهرداری سپرده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در مورد اهمیت کمیته اطلاع رسانی و نحوه انتخاب آن نیز گفت: دو پیشنهاد خانه مطبوعات و روابط عمومی استانداری برای مسئولیت این کمیته مطرح بود که با پیگیری‌های خانه مطبوعات استان مسئولیت این کمیته به خانه مطبوعات سپرده شد.

مالمیر با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته تشریفات، محوریت برگزاری رویداد و دبیرخانه رویداد به میراث فرهنگی سپرده شده است بیان کرد: اعتقاد من این است که کار در کمیته تبلیغات خوب انجام شده، ولی می‌توانست خیلی بهتر از وضعیت کنونی باشد.

با تعداد زیاد رویداد‌ها در همدان ۲۰۱۸ مخالف هستم

وی در مورد برنامه‌های پیش بینی شده در حاشیه این رویداد و به نام رویداد تصریح کرد: رویداد‌های روتین استان و رویداد‌های جدید استان همگی در قالب همدان ۲۰۱۸ برگزار می‌شود که البته تبریز ۱۶۳ رویداد را تعریف کرده بود و من با تعداد زیاد رویداد مخالف هستم چرا که توان مجموعه تقسیم می‌شود و علاوه بر آن رویداد در بین برنامه‌ها گم می‌شود و توان مجموعه نیز به فرسودگی می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: انتظار نداریم که راه و شهرسازی در این مدت کار بزرگی انجام دهد، اما انتظار داریم حداقل تابلو‌های روستا‌های هدف گردشگری را برای معرفی در جاده‌ها نصب کند، بنیاد مسکن در امور خود روستا‌های هدف گردشگری را در اولویت قرار دهد، ورزش و جوانان استان رویداد‌ها و مسابقات خود را با جهت دهی به رویداد همدان ۲۰۱۸ برگزار کند و به همین ترتیب سایر نهاد‌ها هر چه در توان دارند را برای میزبانی هر چه بهتر رویداد قرار دهند.

مالمیر با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته گفت: مقرر شده تا همدان نیز جز ۵ استان گردشگری کشور در ترکیش ایرلاین تبلیغ شود ضمن اینکه میز همدان در سازمان در معاونت گردشگری ایجاد شده و در ۱۰ الی ۱۲ ایستگاه مترو تهران و ایستگاه‌های رجا به زودی تبلیغات همدان ۲۰۱۸ انجام می‌شود.

۳ مستند صنایع دستی همدان از شبکه دو سیما پخش می‌شود

وی از تهیه و تولید ۳ مستند با موضوع صنایع دستی برای همدان و پخش آن به زودی از شبکه دو سیما خبر داد و گفت: این سه مستند در حوزه چرم، مبل و منبت و سفال پخش می‌شود ضمن اینکه تا کنون ۸۰ تیزر تبلیغاتی و ۶۸۰ گیگا بایت راش جاذبه‌های همدان تولید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ساماندهی ورودی‌های شهر را از برنامه‌های کمیته زیرساخت دبیرخانه همدان ۲۰۱۸ و متولی آن را شهرداری دانست و گفت: این کار در حال انجام است و باید کمک کرد که به سرانجام برسد هرچند کاری زمان‌بر باشد.

مالمیر با بیان اینکه سایت رویداد همدان ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد که به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی است، ابراز کرد: رونمایی از لوگوی همدان ۲۰۱۸ در صداوسیما پخش تیزر‌های تبلیغاتی با محوریت همدان ۲۰۱۸ از شبکه‌های تلویزیونی مختلف، تبلیغ رویداد همدان ۲۰۱۸ توسط سفرای گردشگری، زنگ همدان شناسی و آئین‌های بومی و محلی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تبلیغ رویداد‌های همدان در سال ۲۰۱۸ است.

وی با اشاره به فعالیت قطار گردشگری در همدان گفت: با توجه به اینکه شرکت ثامن پرواز هلدینگی فعال در سایر استان و استان همدان است با مدیرعامل شرکت‌های مختلف مذاکراتی انجام شده که بعد از ماه مبارک رمضان و تا پایان رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ و پایان سال به معرفی قطار گردشگری همدان بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با ابراز امیدواری از راه‌اندازی قطار همدان ـ. تهران آن هم به زودی، تصریح کرد: مسیر هوایی همدان ـ. تهران نیز راه‌اندازی شده که امیدواریم ساعات پروازی آن بهتر شود و شاهد افزایش مسافران آن باشیم.

به گزارش تسنیم، دبیرخانه این رویداد مهم در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی افتتاح شد و دبیر آن محمد صیفی‌کار یکی از فعالان و همراهان گردشگری استان شد، کار‌ها از سوی این دبیرخانه پیگیری شد که چند روز گذشته به دلایلی دبیر استعفا داد و خاکسار معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان جایگزین وی شد.

مالمیر در مورد استعفای صیفی کار گفت: دلایل شخصی و اداری موجب شد که آقای صیفی‌کار از این سمت استعفا دهند. مسئله خاص و اختلاف نظر جدی و تنشی نداشتیم، ولی در جمع بندی به این نتیجه رسیدیم ادامه همکاری نداشته باشیم و با استعفای دبیر موافقت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار