وی با بیان اینکه در این جلسه برای ریاست مجلس رای گیری شد که در مجموع 86 نماینده رای دادند، افزود: حمیدرضا حاجی بابایی بعنوان کاندیدای فراکسیون برای ریاست مجلس 49 رای کسب کرد اما 37 نماینده اعلام کردند که به لاریجانی رای می دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: آرای حاجی بابایی در صحن مجلس پنج رای افزایش داشت و وی 54 رای کسب کرد که بقیه آرای فراکسیون به سمت لاریجانی رفت.

قاضی زاده اضافه کرد: فراکسیون مستقلین که حامی لاریجانی است، حدود 64 رای دارد که با احتساب حدود 37 رای فراکسیون ولایی برای لاریجانی، وی امروز در دور اول انتخابات 101 رای آورد.

وی تصریح کرد: رای اصولگرایان مجلس حدود 190 رای است اما اصولگرایان به 2 فراکسیون مستقلین و ولایی تقسیم شدند و به همین دلیل عارف توانست در دور اول انتخابات هیئت رئیسه مجلس، با کسب 114 رای نفر اول ریاست مجلس شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: آرای فراکسیون امید که در ابتدای مجلس دهم حدود 100 رای بود، در حال حاضر به بیش از 110 رای رسید و این نشان می دهد فراکسیون امید از نظر تشکیلاتی و جذب آرا رشد داشته است.

قاضی زاده اضافه کرد: اما در دور دوم انتخابات هیئت رئیسه با کنار رفتن حاجی بابایی به نفع لاریجانی ، حدود 9 رای فراکسیون ولایی به سمت عارف رفت که وی 123 رای کسب کرد و بقیه آرای فراکسیون ولایی به سبد لاریجانی ریخته شد که وی از میان 279 رای ماخوذه، توانست با 147 رای بار دیگر رئیس مجلس شود.

وی افزود: اگر فراکسیون ولایی مجلس از نظر فراکسیون تبعیت می کردند و رای فراکسیونی می دادند، در دور اول عارف نفر اول می شد، حاجی بابایی نفر دوم و لاریجانی نفر سوم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس اضافه کرد: چون برخی از اعضای فراکسیون از نظر فراکسیون تبعیت نکردند، لاریجانی در دور اول انتخابات نفر دوم و در نهایت رئیس مجلس شد.

به گزارش الف نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه برای سال سوم فعالیت مجلس را در دستور کار خود داشتند.

علی لاریجانی، محمدرضا عارف و حمیدرضا حاجی‌بابایی کاندیدای ریاست شدند که عارف با کسب 114 رای، لاریجانی با کسب 101 رای و حاجی‌بابایی با کسب 54 رای، نتوانستند آرای اکثریت مطلق را به دست آورند و بدین ترتیب انتخاب ریاست مجلس 2 مرحله ای شد.

اما در این حین حمیدرضا حاجی بابایی با قرار گرفتن پشت تریبون اعلام کرد که به نفع علی لاریجانی از انتخابات انصراف داد.

پس از رای‌گیری دوباره برای ریاست مجلس، علی لاریجانی با کسب 147 رای از 279 آرای ماخوذه برای سومین سال فعالیت مجلس دهم بعنوان رئیس مجلس برگزیده شد.

عارف با کسب 123 رای، از رسیدن به کرسی ریاست مجلس بازماند.

در نواب رئیسی مجلس تغییری حاصل نشد و پزشکیان به عنوان نایب رئیس اول و مطهری به عنوان نایب رئیس دوم مجلس دهم ابقا شدند.

در ناظران مجلس تغییر ایجاد نشد. بهروز نعمتی، اسداله عباسی و محمد آشوری در سمت خود ابقا شدند.

اما در سمت دبیری مجلس 2 تغییر ایجاد شد.

محمدعلی وکیلی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، احمد امیرآبادی‌فراهانی و اکبر رنجبرزاده در سمت های خود ابقا شدند و علی‌اصغر یوسف‌نژاد و علیرضا رحیمی جایگزین محمدحسن فرهنگی و غلامرضا کاتب در سمت دبیری شدند.