مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 50 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبری به این استان برای طرح زنجیره تولید پیله ابریشم در راز و جرگلان تخصیص داده شد.
کد خبر: ۶۱۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 31 May 2018

حسین رضا زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح زنجیره تولید کرم ابریشم از سال 94 آغاز شده است اظهار داشت: از 50 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده تاکنون 40 میلیارد ریال آن هزینه شده و 10 میلیارد ریال در حال هزینه است.
وی گفت: هم اکنون قسمت ساختمان نوغانداری، توتستان و بخش های زیر ساخت آن شامل تامین برق، ایجاد استخر ذخیره آب، کانال و شبکه آبرسانی تسهیل شده که ایجاد تلنبار پرورش در اکثر روستا به صورت مشارکتی است.
رضا زاده اظهار داشت: هم اکنون حدود 500 نفر در این طرح مشغول به کار هستند که تا پایان طرح برای 2هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.
مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ایجاد تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده را از جمله اهداف راه اندازی طرح زنجیره تولید پیله ابریشم عنوان کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار برای این اجرای این طرح در بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم پیشنهادهای لازم داده شده است.
رضازاده افزود: تولید پیله تر ابریشم در کشور 30-25 کیلوگرم و در خراسان شمالی 45-40 کیلوگرم است.
هم اکنون خراسان شمالی از نظر میزان تولید پیله رتبه چهارم کشوری را دارد.
استان خراسان شمالی بویژه شهرستان مرزی راز و جرگلان مستعد برای کشت درخت توت به منظور پرورش کرم ابریشم است.
براساس آمارها، در خراسان شمالی حدود 2 هزار و 340 خانوار در زمینه نوغانداری و پرورش کرم ابریشم فعالیت می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار