هزار و دویست و سی‌ و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: وقتی ولایتی قطعنامه 598 را از «حرام‌زاده» به «امام‌زاده» تبدیل کرد/بهنام بانی در مرکز یهودیان کنسرت برگزار کرده؟/واکنش عارف به موضوع کودک آزاری در ایران/لاریجانی وام‌دار ولایی‌ها شد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 01 June 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

وقتی ولایتی قطعنامه 598 را از «حرام‌زاده» به «امام‌زاده» تبدیل کرد
سایت انتخاب با اشاره به موضع‌گیری چرخشی علی‌اکبر ولایتی در عالم سیاست به بازخوانی موضع‌گیری‌های او پرداخته و در جایی از گزارش مفصل خود به سخنان محمد جواد لاریجانی درباره علی‌اکبر ولایتی در سال 86 اشاره می‌کند و می‌نویسد:
او نتیجه گرفته است که اصل برای ولایتی، صرفا بعد رسانه ای امور است: «در دنياي قبه هاي نور، «خبر» رسانه اصل است و مدال و تحسين ها. همين قطعنامه 598 که در تمام طول مذاکرات آن از طرف آقاي ولايتي به عنوان قرارداد «ترکمانچاي» و عنصر «حرام زاده» معرفي مي شد، به محض پذيرش، تبديل به امامزاده شد و تازه آقاي ولايتي مي نازد که قرارداد 1975 و مرزها را هم صيانت کرده است، ايشان فراموش کرده اند که وقتي براي انجام مذاکرات پس از قبول قطعنامه 598 جامه مي دريدند، حتي متن آن را درست نمي دانستند، تا چه رسد به نحوه پيشبرد آن و عملاً شد آنچه شد، يعني وقتي موضوع از سکه رسانه يي افتاد، پيگيري آن به فراموشي سپرده شد و ايشان مشغول سفرهاي دوره يي و مخابره خبرهاي آن شدند. ضمناً حتي مواردي وجود دارد که ملاقاتي انجام نشد، ولي خبر آن به تهران مخابره شد.»

کیهان ارتباط میان «جنایت مدرسه غرب تهران» و «فتنه‌گران» را کشف کرد
روزنامه کیهان در بخشی از گزارش تحلیل امروز خود با عنوان «ریشه‌های جنایت در مدرسه غرب تهران دهن‌کجی به گزینش، ولنگاری مجازی و تجاری‌سازی آموزش» نوشت:
نکته دیگر اینکه دیروز تصاویری از صفحات فضای مجازی یکی از اعضای هیئت موسس دبیرستانی که دانش‌آموزان در آن مورد تعرض قرار گرفته‌اند منتشر شد که حاوی توهین به ارزش‌ها از جمله حمایت گسترده از کمپین کشف حجاب و توهین به مسئولان نظام و حمایت از عناصر فتنه سال 88 و... بود که باز هم اهمیت گزینش را نشان می‌دهد. اگر گزینش علاوه بر معلمان و دیگر اقشار در مورد این فرد که عضو هیئت موسس آن مدرسه است درست اجرا می‌شد چه بسا این شخص لیاقت داشتن مدرسه را نداشت و البته از شخصی با این تفکرات توقع تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی به‌جا و منطقی نیست.

کنایه سنگین ابوطالبی به جلیلی: کشور هزینه آموزش رانندگی شما شد
مشاور رییس‌جمهور در واکنش به اظهار نظر سعید جلیلی که برجام را یک ماشین یک میلیونی نامید که یک میلیارد تومان خریداری شده است، نوشت: شما شش سال پشت فرمان این ماشین بودید اما آن را به دره فصل هفت منشور سازمان ملل انداختید.
حمید ابوطالبی در توئیت خود در واکنش به اظهارنظر جلیلی نوشت: شما شش سال پیش پشت فرمان این ماشین بودید؛ آنقدر از چراغ قرمز گذشتید، ورود ممنوع رفتید، توقف مطلقا ایستادید و ... تا خسارت‌ها و جریمه‌های آن هزار برابر قیمت ماشین شد، سپس ماشین را به دره فصل هفت منشور انداخته و گفتید اینها کاغذ پاره است. این ارثیه دوران شوم ماشین‌بازی و تمرین رانندگی جنابعالی است.
جلیلی در صفحه شخصی خود در توئیت درباره برجام نوشته است: برجام مانند این بود که ماشین یک میلیونی را به مبلغ یک میلیارد خریداری کنی اما طرف مقابل بعد از آنکه بخشی از پول را از ما گرفت، از دادن ماشین خودداری کند و با ماشین فرار کند و بعد شرکای او به شما بگویند باید بقیه اقساط ماشین را بدهید و بعد هم گفته شود یک مزاحم از معامله خارج شد.

آقای جلیلی! با وجدانتان خلوت کنید
حسام‌الدین آشنا در واکنش به توئیت سعید جلیل نوشت:
بیشترین تعداد سکوهای نفتی که در حال فعالیت بودند چه مقدار نفت تولید می کردند؟ چه مقدار نفت صادر می شد؟ چقدر زیر قیمت صادر می شد؟ چقدر پول آن باز می گشت و وارد اقتصاد می می شد؟ چند بابک و رضا و ... از آن ارتزاق می کردند؟ اگر سفرها و بازدیدهای تبلیغاتی و پیش انتخاباتی اجازه داد لطفا کتاب هنر تحریم ها نوشته نفیو معمار تحریم های ایران را مطالعه کنید. بعد از خواندن این کتاب با وجدانتان خلوت کنید و ببینید دشمن دانا و دوست نادان چه بر سر کشور آوردند.

کیهان: مردم آرزوی محاکمه بهروز وثوقی را دارند
کیهان در خبری با تیتر«دلیل اصرار به برگشتن شریک اشرف پهلوی» به نامه هنرمندان به حسن روحانی رئیس جمهوری برای ایجاد تمهیدات برای بازگشت بهروز وثوقی-بازیگر ایرانی مقیم آمریکا- به ایران واکنش نشان داد و نوشت: همان طورکه در طول سال های پس از انقلاب هم هیچگاه حتی برای ورود مجرم ترین و خیانتکارترین افراد به کشور ممنوعیتی وجود نداشت. چنانچه مردم ایران در آرزوی بازگشت شاه و محاکمه اش بودند، همانطور که همین امروز در آرزوی بازگشت یا بازگرداندن خیلی از مجرمان و خائنان به ایران هستند؛ از خاوری گرفته تا کشمیری و مریم رجوی و تروریست هایی مانند او و تا بهروز وثوقی!

ادعای نشستن دایی بر صندلی کی‌روش بعد از جام جهانی
ارلوس کی‌روش از علی دایی به عنوان جانشینش انتخاب کرد. کارلوس کی روش برای دومین بار پیاپی موفق شد ایران را به جام جهانی ببرد و رکورد 4 صعود به جام جهانی را به نام خود ثبت کند. او حالا تصمیم گرفته بعد از جام جهانی دیگر از مربیگری ایران استعفا دهد. قرار داد کی روش بعد جام جهانی به پایان می رسد و تصمیمی برای تمدید قرارداد ندارد. کی روش حالا از علی دایی به عنوان جانشین خود نام برده است. او معتقد است دایی می تواند میراث او را نگه دارد و از آن حفاظت کند. منظور کی روش از میراثش ساختمان پک است که به دردسر زیاد توانست آن را حفظ کند./خبرآنلاین

 

بهنام بانی در مرکز یهودیان کنسرت برگزار کرده؟

یکی از خبرگزاری‌های داخلی محل برگزاری کنسرت بهنام بانی در شهر ملبورن را متعلق به «شورای ملی زنان یهودی» دانسته و بر اساس مدارکی که ارائه کرده مدعی شده است که در این مرکز فعالیت‌های مذهبی متعلق به یهودیت و صهیونیسیم انجام می‌شود./عصرایران

تخریب دولت، زیر سوال بردن حاکمیت است

علیرضا رحیمی اظهار داشت: موضوع برجام، کنوانسیون ها و حضور بین المللی ما موضوعی است که دولت به نیابت از کل حاکمیت در صحنه های بین المللی حضور پیدا کرده و این کاملا موضوع شفاف و روشنی است.  نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مخالفان بدانند که به بهانه مخالفت با دولت در اصل با منافع ملی ما مواجه و رو در رو می شوند و زحمات دیپلماسی را زیر سوال می برند.  رحیمی تاکید کرد: آنان در ظاهر قضیه دولت را می زنند ولی با اقداماتشان در حال زیر سوال بردن حاکمیت در سطح بین الملل هستند؛ از این رو نباید به اقدامات تخریبی خود ادامه دهند.  وی گفت: عقل سلیم حکم می کند اگر دلسوز منافع ملی هستیم در جهت حفظ منافع ملی همبستگی و وحدت داشته باشیم و دولت را تخریب نکنیم.  این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: باید اولویت اصلی امروز ما حفظ وحدت و همبستگی برای تحقق اهداف دولت باشد، همه باید به دولت کمک کنیم تا بتواند در حل مشکلات گام های اساسی را بردارد./ ایرنا

واکنش عارف به موضوع کودک آزاری در ایران

محمدرضا عارف در پیام اینستاگرامی خود در رابطه با موضوع کودک‌آزاری و حقوق کودکان گفت: همه ما باید در اینباره احساس مسئولیت کنیم؛ آینده کشور به دست کودکان و نوجوانان است.  به گزارش فارس، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: با ابراز تأسف عمیق از حادثه دردناک اخیر، پیگیر خواست عموم مردم، فعالان اجتماعی و هنرمندان در فراکسیون امید برای تصویب سریع‌تر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم.

اکثریت مردم هنوز به دیپلماسی ظریف بیشتر اعتقاد دارند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آیا دوستان منتقد و محترمین تریبون‌دار به این هم فکر کرده‌اند که نتیجه رفتارشان، ولو با نیت پاک، چه هزینه‌ای به کشور تحمیل می‌کند؟ آیا پاسخی دارند برای امروز و فردایی که می‌آید؟ به هر حال نیت‌ها قابل ارزیابی نیست اما نتایج عمل مخالف قابل احصا است.  اجازه دهید به متولیان خود خوانده بند میم وصیت نامه امام که مخالفت با دولت در این ساحت را مستند به آن بند می‌کنند، با یاد آوری ماجرای این تذهبون، بگوییم در برابر سیره روشن و مضبوط و مستند امام چه حرفی دارند؟ امام می‌فرمودند هرچه فریاد دارید برسر آمریکا بکشید. کلام روشن و معیار است پس چطور برخی تقاص عهدشکنی آمریکا را از دولت خودمان می‌خواهند بگیرند؟  هیاهوی این افراد یک ماجرای تاریخی را ملموس و درسی برای امروز می‌کند که در جنگ صفین اتفاق افتاد؛ معاویه عهد می‌شکند اما علی که نمی‌تواند عهد بشکند. همین هم او را جاودانه می‌کند. در حکمیت این بار اما، نه ابوموسی که مالک به میدان رفت و دیدیم که آمریکا برخلاف تحلیل «خودحق پنداران» از برجام که اینان کلاه بزرگ برای ایران می‌خواند خارج شد چون کلاه بر سر خود می‌دانست که به برد برد اعتقاد ندارد و برد خود و شکست دیگران را می‌خواهد. اکثریت مردم همین امروز هم روش و دیپلماسی ظریف را بیشتر و بهتر از رویه دیگران می‌پسندند و اگر انتخابی بین دیپلماسی ظریف و گروه قبلی باشد، اگر نگوییم فاصله بسیار، لااقل به اندازه فاصله 29 اردیبهشت 1396 خواهد بود به نفع دیپلماسی تدبیر و امید.

لاریجانی وام‌دار ولایی‌ها شد

رسول خضری، عضو فراکسیون مستقلین با اشاره به انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی، گفت: با این اقدام حاجی بابایی، آقای لاریجانی عملا وام‌دار ولایی‌ها شد و با ائتلاف دو فراکسیون مستقلین و ولایی آقای لاریجانی رییس شد.لاریجانی تنها از سوی فراکسیون مستقلین به عنوان کاندیدای ریاست مجلس معرفی شده بود و هر دو فراکسیون دیگر کاندیداهایی داشتند و لیست کامل داده بودند.  او تاکید کرد: لابی‌ها در مجلس زیاد است اما سیاسی‌کاری نیست و کاش اینچنین بود. آرزوی ما این است که یک روز پارلمان ما، حزبی و دولتمان، پارلمانی باشد و در این شرایط است که ما می‌توانیم کارآمدی و خروج خوبی را از مجلس برای مردم و نظام داشته باشیم.ائتلاف ولایی‌ها با مستقلین و انصراف آقای حاجی بابایی مانعی ندارد اما در مجلس و برای انتخاب رییس در نوع خود جزو تازگی‌ها بود./ اعتمادآنلاین

امیدواریم روحیه اصولگرایی لاریجانی برگردد

یک عضوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام کاندیداتوری سه فراکسیون سیاسی مجلس برای ریاست مجلس نشان دهنده انتقاد به عملکرد هیات رییسه مجلس بود گفت  که این فراکسیون به رغم انتقادات جدی به رفتارهای لاریجانی برای عدم رای آوری عارف به او رای داد و امیدوار است روحیه اصولگرایی لاریجانی در این دوره برگردد.     محمدعلی پورمختاراظهار کرد: اینکه فراکسیون‌های سیاسی مجلس برای ریاست مجلس کاندیدا معرفی کردند این پیام را داشت که هیات رییسه باید به شان و جایگاه مجلس و نمایندگان توجه کنند.     وی  ادامه داد: ما شاهد این بودیم که استیضاح‌هایی که در مجلس مطرح شد تبدیل به افتضاح شد، یا سوالات و تحقیق و تفحص‌هایی که به هیات رییسه می‌رود گم و بایکوت می‌شود. نمایندگان هم اثر همین رفتارها را نشان دادند و گفتند که در واقع می‌خواهند یک مجلس قوی داشته باشند. این موضوع ربطی به دیدگاه سیاسی ندارد بلکه مجلس باید اقتدارش را در قبال دو قوه دیگر حفظ کند/اعتماد آنلاین

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار