یک فعال سیاسی اصولگرا:
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: با وجود تمام کارشکنی‌های دشمنان به ویژه آمریکا، امام خمینی (ره) هیچگاه از دشمنان نمی‌هراسیدند و با آنان سخت سخن می‌گفتند، همین موضوع تبدیل به یکی از ویژگی‌های مهم ایشان شد.
کد خبر: ۶۱۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 03 June 2018

امام (ره) از دشمن نمی‌هراسید

به گزارش تابناک قزوین، بیژن مقدم  با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: باید برای تبیین انقلاب به ویژگی‌های شخصیتی، روحی و سیاسی امام خمینی (ره) بپردازیم چرا که از این طریق است که می‌توانیم به اصل ماجرای انقلاب برسیم. سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب تا سالگرد ارتحال امام فرصت خوبی را در اختیارمان می‌گذارد تا به این موضوعات بپردازیم.

وی ادامه داد: امروز ما به ۴۰ سالگی انقلاب رسیده‌ایم در حالی که تنها حدود ۱۰ سال از رهبری امام خمینی استفاده کردیم. در آن زمان یعنی اوایل انقلاب هیچ کس باور نمی‌کرد که انقلاب بدون امام خمینی ادامه داشته باشد. نسل اولی که با امام همراه بود نمی‌توانستند حتی در ذهن‌شان انقلاب را بدون امام تصور کنند.

مقدم افزود: کسانی که تجربه حضور امام را داشتند از روی محبت به ایشان نمی‌توانستند آینده را بدون ایشان ببینند اما اتفاق افتاد و ما می‌بینیم که جریان انقلاب بعد از ۳۰ سال در حرکت است.

وی یادآور شد: حضرت امام برای مردم یک سرمایه غنی بودند که هم در زمان حیات‌شان و هم بعد از رحلت‌شان همچنان مردم و مسئولین از حضورشان بهره می‌بردند.

مقدم با اشاره به تاثیرگذاری ویژگی‌های شخصیتی امام در تداوم انقلاب اسلامی، گفت: اولین موضوع به نهضت بیداری که به مردم مربوط می‌شود، باز می‌گردد. امام مردم را به حرکت وادار کرد، دوم ایشان یک نسل فداکار را تربیت کردند که جهان‌بینی‌شان نسبت به پیشینیان‌شان تفاوت داشت. دقیقا همین نسل بود که توانست انقلاب را بعد از امام پیش برد.

وی ادامه داد: در سال‌های آتی بخش زیادی از سنگینی پیشبرد اهداف انقلاب بر عهده نسلی بود که امام خمینی تربیت کرده بودند. این نسل هم توسط امام تربیت شدند و هم سختی‌های آن دوران را به خاطر داشتند به همین دلیل از حیث آگهی و بصیرت از سایر نسل‌هایشان متفاوت شدند.

این فعال اصولگرا سپس گفت: امام خمینی نهالی را کاشتند به نام ولایت فقیه که آن نهال رفته رفته تنومند شد و همان زمان امام توصیه کردند که حواس‌تان به این نهال باشد که اگر از دست برود معلوم نیست که انقلاب باقی بماند یا خیر.

وی با اشاره به رابطه مردم با امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی رابطه خود با مردم را به یک الگو تبدیل کرد که همچنان می‌شود از این الگو استفاده کرد. یکی از عواملی که انقلاب به ۴۰ سالگی رسید این بود که راه امام گم نشد. مهمترین دلیلش حضور مقام معظم رهبری به عنوان کسی است که امام را خوب می‌شناخت و آرمان‌ها و اهداف انقلاب را می‌دانست.

مقدم در ادامه این گفت‌وگو گفت: کسانی که امام خمینی را درک کردند می‌دانند که چند ویژگی در ایشان بسیار بارز است. یکی از آنها اعتماد به نفس ناشی از توکل به خدا بود. این ویژگی امام را از خیلی از بحران‌های پیش از انقلاب و بعد از انقلاب عبور داد.

وی سپس افزود: مردم‌باوری یکی از ویژگی‌های مهم دیگر امام خمینی بود. ایشان مردم را خوب می‌شناختند، به زبان آنها صحبت می‌کردند و به روش آنها زندگی می‌کردند. امام زبانی همه فهم داشتند و با وجود آنکه در قلم از نصری خاص بهره می‌بردند اما سعی می‌کردند که صحبت‌هایشان را همه مردم متوجه شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: امام از دشمنان نمی‌ترسیدند و همین موضوع به یکی از ویژگی‌های مهم دیگر ایشان تبدیل شده بود. با وجود تمام اتفاقات و کارشکنی‌هایی که دشمن در اوایل انقلاب برای نظام پیش می‌آورد ایشان همواره با دشمنان سخت سخن می‌گفتند و نمی‌ترسند. تحقیر صدام در اولین روز حمله به فرودگاه یا تحقیر آمریکا از جمله مهم‌ترین سیاست‌های ایشان بوده که امروزه هم شنیدنی است و ما همچنان از همان واژه‌ها برای صحبت کردن با آمریکا استفاده می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار