امام جمعه قزوین :
امام جمعه قزوین گفت: : رسانه‌ها باید بتوانند در هر شرایطی راهکاری برای پیشبرد اهداف خود پیدا کنند و منتظر پاسخگو بودن و یا نبودن مسئولان نمانند و اگر اینگونه عمل کنند توانسته‌اند رسالت رسانه‌ای خود را به انجام برسانند.
کد خبر: ۶۱۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 03 June 2018

امیدآفرینی واقعی رسالت مهم رسانه‌ها است/ در پیگیری پرونده هفتسنگان آرام نخواهیم نشست/ مصلی با پول بیت‌المال احداث نمی‌شود

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، به گلایه یکی از مدیران رسانه‌ای نسبت به پاسخگو نبودن مسئولان استان پرداخت و اظهار کرد: رسانه‌ها باید بتوانند در هر شرایطی راهکاری برای پیشبرد اهداف خود پیدا کنند و منتظر پاسخگو بودن و یا نبودن مسئولان نمانند و اگر اینگونه عمل کنند توانسته‌اند رسالت رسانه‌ای خود را به انجام برسانند.

 وی تصریح کرد: پیشکسوتان رسانه‌ای شما، طلبه‌های دوران انقلاب هستند که همواره در مظلومیت، شکنجه، فشار، دستگیری و خطر رسالت آگاهی بخشی خود را انجام می‌دادند که بدون حقوق و حق مأموریت جانشان را به کف گذاشته بودند و در خطرناک‌ترین شرایط رسالت دینی و الهی خود را انجام می‌دادند.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: فعال رسانه‌ای برای انجام رسالت‌های خود نباید منتظر دعوت مسئولان باشد و می‌باید برای حضور در عرصه‌های مختلف و انجام رسالت‌های دینی، انقلابی و رسانه‌ای خود همواره پویا و فعال باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همانطور که نسبت به برخی از مسئولان گلایه داریم، قدردان بسیاری از آنها نیز هستیم و عنوان کرد: اینکه رسانه‌ای منتظر دعوت مسئولان باشد تا کار رسانه‌ای خود را انجام دهد، رسالت حقیقی خود را انجام نداده است چرا که این شیوه‌ی انجام کار از عهده هر کسی بر می‌آید و بیشتر شبیه کار اداری است.

 

 وی با تقدیر از اقدامات خوب رسانه‌ای رسانه‌های استان در عرصه‌های مختلف ادامه داد: کار رسانه‌ای که بر اساس رسالت‌های الهی می‌باید انجام شود و انبیاء(ع) پایه‌گذار آن بودند باید جدی‌تر باشد؛ هر چند کارهای خوبی که تا کنون نیز صورت گرفته است از هنر رسانه‌ای شما بوده است.

 آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه از زمان تولید تا انتشار یک خبر مراحلی وجود دارد که تقویت کننده یکدیگر هستند، ابراز کرد: اگر در مراحل مختلف تولیدِ خبر که جامعه را در نشاط رسانه‌ای قرار می‌دهد، هر کسی در وظیفه‌ای که بر عهده دارد کوتاهی کند اهداف و رسالت‌ها محقق نخواهد شد؛ بنابراین اعضای چرخه رسانه‌ای می‌باید رسالت خود را به درستی انجام دهند تا اهداف این حوزه محقق شود و جامعه در نشاط خبری فعالیت کند.

 امام جمعه قزوین در پاسخ به سؤال یکی از مدیران رسانه‌ای در خصوص پرونده هفتسنگان نیز اظهار کرد: برای موضوعاتی که نسبت به آنها اعتقاد دارم آرام نخواهم نشست. پرونده هفتسنگان با جدیت در حال پیگیری است و تازگی‌ها بیشتر از قبل امیدوار شده‌ایم که این موضوع به نتیجه مطلوب برسد.

 

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پاسخ به سؤال یکی از مدیران رسانه‌ای در خصوص لزوم احداث مصلی، خاطرنشان کرد: مصلی قرار نیست با پول بیت‌المال احداث شود بلکه با کمک‌های مردمی اینکار صورت خواهد گرفت و اعتقاد ما این است که مسجد و مصلی باید با پول پاک ساخته شود و از کسی که اهل پرداخت خمس نیست نیز کمکی دریافت نخواهد شد.

 وی با بیان اینکه بعضاً به دلایل کمبود امکانات در فضای فعلی نمی‌توانیم به نمازگزاران در روز جمعه خدمت‌رسانی کنیم، عنوان کرد: اینکه کاری کنیم مردم با کرامت نماز خود را اقامه کنند کمترین رسالت دینی است که نسبت به نمازگزاران داریم و اگر قرار است اقامه نماز صورت بگیرد باید برای شرایط فعلی فکر جدی صورت بگیرد.

 آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه نماز جمعه برای آحاد مردم آورده دارد، ابراز کرد: اگر نماز جمعه را فضایی بدانیم که باید فقرزدایی کند، حامی محرومان باشد و جلوی تبعیض و طبقاتی شدن جامعه را بگیرد، ضرورت آن بسیار احساس می‌شود و باید برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آن تلاش کنیم.

 امام جمعه قزوین امیدآفرینی واقع بینانه را رسالت جدی رسانه‌ها دانست و بیان کرد: رهبری در صحبت‌های خود همواره به امیدآفرینی تأکید دارند و ظرفیت بسیار زیادی در کشور برای امیدآفرینی وجود دارد و می‌باید رسانه‌های ما به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار