مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: سال گذشته ۴۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی در قالب واحد‌های تولیدی با اعتباری افزون بر ۴ میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی سپاه در سطح استان همدان اجرا شد.
کد خبر: ۶۱۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 04 June 2018
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: سال گذشته ۴۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی در قالب واحد‌های تولیدی با اعتباری افزون بر ۴ میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی سپاه در سطح استان همدان اجرا شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار شهرام صادقی در جلسه ستاد پشتیبانی از اردو‌های جهادی و هجرت دانش‌آموزی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در حوزه اقتصادمقاومتی راه‌اندازی واحد‌های کوچک مشاغل‌خانگی و واحد‌های تولیدی زودبازده از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی سپاه استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهرستان اسدآباد در ۲ بحث واحد‌های تولیدی کوچک کشاورزی و صنایع تبدیلی بیشتر نیازمند بوده که در راستای اقتصاد مقاومتی سال گذشته با استفاده از تسهیلات ۱۲ کارگاه میوه خشک‌کنی به بهره‌برداری رسید.

صادقی در ادامه با اشاره به طرح اردو‌های جهادی گفت: اعتبارات طرح اردو‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی هر ساله توسط سازمان بسیج، قرارگاه کوثر زیرمجموعه قرارگاه خاتم، خیرین و دستگاه‌های اداری تأمین می‌شود که سال گذشته تعداد ۴۰ هزار نفر در سطح استان همدان به اردو‌های جهادی اعزام شدند.

وی هدف از اردو‌های جهادی را محرومیت‌زدایی و نیز مشارکت مردمی در رفع محرومیت‌ها برشمرد و افزود:در اردو‌های جهادی امسال شناسایی مناطق هدف در راستای محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شده که با شناسایی این مناطق هر یک از گروه‌های جهادی در یک منطقه به مدت ۳ تا ۵ سال مستقر و نسبت به برطرف کردن نیاز‌ها و محرومیت‌های این مناطق اقدام می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: در پروژه‌های عمرانی طرح اردو‌های جهادی پروژه‌های آب و اشتغالزایی در اولویت هستند.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه سال گذشته توسط بسیج سازندگی سپاه اسدآباد ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۶۸ نفر در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت شده، اظهار کرد: این میزان تسهیلات سال گذشته برای ۱۲۰ نفر ایجاد اشتغال کرده که از جمله این شغل‌ها می‌توان به راه‌اندازی ۱۲ کارگاه میوه خشک‌کنی اشاره کرد.

کریم حمیدوند همچنین با اشاره به آموزش ۱۴۴۰ نفر در سال گذشته توسط بسیج سازنگی سپاه شهرستان در راستای طرح‌های اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: آموزش افراد و جرأت دادن به افراد برای ورود به صحنه عمل و اشتغال و تولید یکی از مهمترین کار‌های انجام شده بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه طرح اردو‌های جهادی دارای رنگ و بوی فرهنگی هستند، افزود: زمینه کار در اردو‌های جهادی فراهم بوده و جوانان در این اردو‌ها به منظور محرومیت‌زدایی می‌توانند شناخت ذهنی خوبی از این مناطق در طرح هجرت داشته باشند.

فرماندار در ادامه با مخاطب قرار دادن بخشداران و دستگاه‌های اجرایی گفت: بخشداران و ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند پروژه‌های کوچک و ریز خود را که به اعتبار کمتری نیازمند هستند، برای انجام به اردو‌های جهادی محول کرده و اردو‌های جهادی این پروژه‌های تعریف شده را به عنوان پیمانکار با اعتباری کمتر در بازه زمانی کوتاهی انجام دهند.

حمیدوند همچنین میزان تسهیلات اشتغالزایی روستایی این شهرستان را ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این تسهیلات به دو برابر افزایش یافته و در راستای جذب آن یک فرصت ۴۰ تا ۴۵ روزه خواهند داد که باید از این فرصت به دست آمده در راستای جذب سرمایه‌گذار و اشتغال بکوشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار