کد خبر: ۶۱۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 06 June 2018
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور ،محمدرضا کدخدا زاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل به همراه غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و محمدعلی علیمردانی مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از محورهای در حال ساخت گچساران بازدید کردند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمدعلی علیمردانی در حاشیه این بازدیدها در گفتگو با راک نیوز اظهار کرد: قطعه اول جاده آبریگون به شهر دوگنبدان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی اقزود: این طرح عمرانی به طول هفت کیلومتر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

علیمردانی ادامه داد: عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی گچساران- چرام به طول ۱۰ کیلومتر نیز اواخر اسفندماه آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ساخت این طرح عمرانی یک هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت یک تونل به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر هزینه خواهد شد.

علیمردانی گفت: ساخت تونل در گردنه دیل از برنامه‌های مهم برای توسعه گچساران است که با افتتاح این طرح ۱۵ کیلومتر از طول مسیر کاهش خواهد یافت.

این طرح دهستان بویراحمد گرمسیری در شهرستان گچساران را به بنادر جنوبی متصل می‌کند.

پیش بینی شده است که پروژه بزرگترین تونل مواصلاتی جنوب کشور ظرف مدت زمان سه سال به بهره برداری برسد.

قطعه اول و دوم تعریض و بهسازی جاده گچساران- گناوه

وی در ادامه به احداث و بهسازی جاده گچساران به گناوه اشاره و ابراز کرد: این جاده به طول ۵۲ کیلو و ۶۰۰ متر است که به چهار قطعه تقسیم شده و هر قطعه توسط یک پیمانکار مجرب احداث و بهسازی خواهد شد

علیمردانی با اشاره به استاندارد نبودن جاده ی فعلی گچساران-گناوه تصریح کرد: این جاده جزء راه های فرعی درجه ۳ است  .

وی ادامه داد: در راستای تلاش وزارت نفت برای توسعه زیرساخت های راه و محورهای ارتباطی در مناطق عملیاتی صنعت نفت، محور ارتباطی گچساران به گناوه، دو بانده و مسیر فعلی از تقاطع چهار راه بی بی حکیمه تا بندر گناوه، تعمیر اساسی می شود.

علیمردانی افزود: این محور که دو استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می کند، هم اکنون دارای جاده یک بانده و کم عرض با پیچ های تند و غیر ایمن است.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:مدت زمان اجرای این پروژه حدود پنج سال پیش بینی شده است که در قالب دو پروژه شامل احداث جاده جدید از گچساران تا چهارراه بی بی حکیمه در قالب پنج قطعه به همراه احداث پل جدید روی رودخانه زهره، به طول ۲۸۰ متر و تعمیرات اساسی جاده فعلی از چهار راه بی بی حکیمه تا گناوه در سه قطعه تعریف شده است.

طرح چهاربانده شدن جاده باشت به سمت بهبهان تا پایان سال تکمیل می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح چهاربانده شدن جاده شهرستان باشت به سمت بهبهان(پل خیرآباد) تا پایان سال تکمیل می شود.

وی گفت: در صورت ادامه روند کنونی این طرح از پل خیرآباد (جاده بهبهان) تا پل بریم در نزدیکی شهرستان باشت تا پایان سال تکمیل می شود.

علیمردانی با اشاره به اهمیت چهاربانده شدن جاده ارتباطی باشت به بهبهان در کاهش تصادفات جاده ای به دلیل ترانزیتی بودن این محور ارتباطی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل احداث این جاده که بخشی از طرح بزرگراه بابامیدان -گچساران به بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر است تحولی چشمگیر در تسهیل تردد در این جاده شریانی ایجاد شود. / راک نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار