مسئول دفتر برنامه ریزی الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی قزوین :
مسئول دفتر برنامه ریزی الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : برنامه الگوی کشت استان باید با همراهی کشاورزان و بر اساس معیشت و دانش بومی آنها تدوین می شود .
کد خبر: ۶۱۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 09 June 2018

برنامه الگوی کشت استان قزوین با همراهی کشاورزان تدوین شود

به گزارش تابناک قزوین، تورج بنیادی در دومین جلسه کمیته فنی ستاد الگوی کشت که با حضور نمایندگان کارشناسان فنی سازمان ، مدیریت ها و اعضای کمیته برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان با بیان این مطلب افزود : با توجه به سیاستها ، برنامه ها و بررسی دقیق وضع موجود منابع آب ، خاک و  تغییرات اقلیمی برنامه الگوی کشت در استان برای تمامی شهرستان ها بر اساس منابع  در منطقه تعیین می شود .

وی اظهار کرد: در راستای تشکیل دفتر برنامه ریزی الگوی کشت در سازمان جهاد کشاورزی استان و ارائه راهکارهای علمی و عملی با توجه به  وضعیت منابع آب و خاک و همچنین در نظر گرفتن مزیت های اقتصادی ، اشتغال و درآمد کشاورزان ، تغییر الگوی کشت  در استان عملیاتی خواهد شد.

بنیادی بیان کرد: از مهمترین راهکارها  برای توسعه بخش کشاورزی استان ، برنامه ریزی ، طراحی و اجرای الگوی کشت بهینه محصولات کشاورزی است .

این مسئول خاطر نشان کرد : در حال حاضراطلاعات مربوط به شناسنامه قطعات کشاورزی ( خود اظهاری ) در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان توسط مدیریت امور اراضی استان ، در پروژه کاداستر برداشت شده که در  صورت اضافه شدن اطلاعات مربوط به تناسب اراضی  و اقلیم میتوان الگوی کشت را به صورت پایلوت در این منطقه اجرا کرد.

بنیادی اضافه کرد : برای دستیابی به الگوی کشت مطلوب و پایدار ، باید وضعیت مالکیت آب، ضمانت اجرایی جهت پیاده سازی الگوی کشت و عوامل دخیل در بازار و مسائل اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است ؛ در این جلسه در خصوص نحوه برداشت لایه های مورد نیاز  و نحوه پایش الگوی کشت، تقویت تشکل های کشاورزی و توانمند شدن در زمینه مدیریت آب ، توزیع آب توسط وزارت جهاد کشاورزی بحث و تبادل نظر شد .

در پایان این جلسه ؛ اعضای کمیته فنی الگوی کشت حاضر در جلسه ، به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مسائل فنی توسعه الگوی کشت در استان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار