با نگرانی در مورد افزایش عرضه؛
در پایان معاملات روز جمعه، درحالی‌که نگرانی از افزایش تولید آمریکا و افت تقاضای چین، بر قیمت‌های نفت فشار وارد کرد، جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی قیمت خود را کاهش داد و قیمت‌های نفت افت کرد.
کد خبر: ۶۱۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 09 June 2018

قیمت نفت خام سقوط کرد

به گزارش تابناک قزوین به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، درحالی‌که نگرانی از افزایش تولید آمریکا و افت تقاضای چین، بر قیمت‌های نفت فشار وارد کرد، جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی قیمت خود را کاهش داد و قیمت‌های نفت افت کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، ۸۶ سنت یا ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۷۶.۴۶ دلار رسید.

قیمت‌هر بشکه پیش خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۱ سنت افت کرد و در ۶۵.۷۴ دلار بسته شد.

در ۳ هفته گذشته، در حالی‌که بازارها از نگرانی‌ در مورد افزایش عرضه آکنده شده‌اند، قیمت‌ها در حال پایین آمدن از رکوردهای ۳ ساله خود هستند. روز جمعه پس از این‌که داده‌ها نشان داد که تقاضای چین برای نفت خام در حال افت است و با وجود تداوم نگرانی‌ها در مورد رشد تولید آمریکا، قیمت نفت تحت فشار قرار گرفت.

جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۸ را ۳ دلار کاهش داد و پیش‌بینی کرد قیمت این شاخص نفتی در ۲۰۱۸ به ۶۲.۲۰ برسد. این بانک اعلام کرد تنش‌های ژئوپولیتیکی و تداوم وجود ریسک‌هایی در مورد اختلال در عرضه، می‌تواند در نیمه دوم ۲۰۱۸ قیمت‌ها را بالاتر ببرد. این بانک پیش‌بینی کرد که در پایان سال قیمت‌ها دوباره افت کنند و در سال ۲۰۱۹ هم افزایش قیمت‌ها با عواملی محدود شوند.

قیمت نفت پس از اعلام بیانیه این بانک به شدت سقوط کرد، اما دوباره قسمتی از این سقوط را در ادامه معاملات جبران کرد.

داده‌های اداره کالای چین نشان داد که واردات نفت خام چین در ماه می، از رکورد ماه قبلی خود کمتر شد. پالایشگاه‌های دولتی این کشور وارد فاز تعمیرات برنامه‌ریزی شده خود شده‌اند.

واردات ماه می ۳۹.۰۵ میلیون تن بود که معادل ۹.۲ میلیون بشکه در روز است. این درحالیست که واردات نفت در ماه آوریل ۹.۶ میلیون بشکه در روز بوده است.

آن‌چه بیشتر بر قیمت نفت فشار وارد کرد، افزایش تولید نفت خام آمریکا بود که طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی این کشور، به ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار