امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین با بیان اینکه اشرافیت برخی مسئولان دل رهبری را خون کرده است، گفت: مسئول اشرافی درکی از درد مردم محروم و مستضعف ندارد.
کد خبر: ۶۱۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 12 June 2018

اشرافیت برخی مسئولان دل رهبری را خون کرده است/ آنها با اعتقاد به ژن برتر فرزندانشان را برای تحصیل به خارج می‌فرستند/

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن مسجد امام خمینی(ره) با تسلیت ایام شهادت امیرمومنان(ع) و شهدای نیمه خرداد اظهار کرد: شهدای ۱۵ خردادماه سلاحی به جز کفن خود نداشتند. آنها با مظلومیت، کفن بر تن کردند تا راه و نام و یاد امام خمینی(ره) زنده بماند، اگر این شهدای عزیز با دستان خالی به میدان نمی‌آمدند سخنرانی امام راحل در فیضیه فراموش می شد.

 امام جمعه قزوین افزود: البته پس از کشتار ۱۵ خرداد توسط عمال پهلوی، مبارزان زیادی در زندان‌ها مظلومانه شکنجه دیدند و به شهادت رسیدند تا این انقلاب به پیروزی رسید. در سال ۵۴، دوازده سال پس از حادثه فیضیه طلاب یکبار دیگر برای زنده نگه داشتن اهداف شهدای ۱۵ خرداد اعتراض کردند و با شکنجه و زندان رژیم پهلوی روبرو شدند.

 وی عنوان کرد: در یک دوره‌ای انقلاب به چهاردیواری فیضیه خلاصه می‌شد، اما امروز نام اسلام در فلسطین، یمن، نیجریه و دیگر کشورهای اسلامی جهان طنین‌انداز شده است که به لطف خون شهدای فیضیه، علما و مبارزان دوران انقلاب است و از خداوند می‎خواهیم بر عظمت و جایگاه شهدای پانزدهم خرداد بیفزاید.

 این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه به ادامه تفسیر سوره «نمل» پرداخت و اذعان کرد: زمانی که حضرت موسی(ع) و برادرش نزد فرعون آمدند و دستور خدا را برای آنها بیان کردند فرعونیان آیات الهی را انکار می‌کردند اما در دل خود تایید می‌کردند که حق با حضرت موسی(ع) است، البته طاغوتیان هر زمانی می‌دانستند که حق با پیامبران(ص) زمانشان است اما نمی‌خواستند از منافع خود دست بردارند.

 این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: فرعونیان به علت اینکه اهل ظلم، ستم و برتری جویی بودند نمی‌توانستند حرف حق پیامبر(ص) را قبول کنند، آنها خود را برتر و دارای نژاد بالاتر می‌دانستند و استفاده از امکانات بیشتر را حق خود و فرزندانشان به حساب می‌آوردند و توده‌های مظلوم از استفاده امکانات و نعمات محروم بودند.

 وی با تأکید بر اینکه اشرافیت برخی مسئولان دل رهبر معظم انقلاب را خون کرده است، گفت: فرزندان مسئولانی که خود را ژن برتر می‌دانند در خارج با امکانات فراوان در حال تحصیل هستند و دغدغه مردم محروم و مستضعف جامعه را ندارند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قرآن به ما می‌گوید «ما به داود و سلیمان علم و دانش عطا کردیم و آنها شکرگزاری کردند،» باید بدانیم هرکسی موفق به شکرگزاری نمی شود بلکه انسان باید زمینه ای از علم و دانش داشته باشد تا به مقامی برسد که زبانش به شکر باز شود، به همین علت انسان های فرهیخته که نعمت و بلایی می بینند در هر دو صورت الحمدالله بر زبان آنها جاری می شود.

 

 آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در آیه ۷۹ و ۸۰ سوره انبیا خدا می‌فرماید سلیمان مسائلی را درک می‌کرد که دیگران متوجه نمی‌شدند. همچنین ما به او حکمت و دانش عطا کردیم و سخن کوه‌ها، همه پرندگان و گیاهان که به ذکر خدا مشغول بودند را متوجه می‌شد، همچنین به داود(ع) دانش دفاعی را عنایت‌ کردیم که برای خود سپری ساخت تا به دفاع بپردازد.

 وی ابراز کرد: در آن دوران که سلاح‌های دفاعی به اندازه پیشرفت علمی آن زمان بود خداوند ساخت زره و سپر را آموزش داد، اما در این دوره و عصر که شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم ما باید صنعت دفاعی را در حوزه گسترش موشک‌های بازدارنده ببریم. رهبری روز گذشته در حرم امام راحل فرمودند «اگر یکی بزنید ۱۰ تا می‌خورید»، این کلام رهبری در تایید این ‌فرمایش خداست که در سوره‌ نمل فرمود به شما علم و دانش دفاعی آموختیم که شما را در برابر خوف و حمله دشمن حفظ کنیم.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: در اوایل انقلاب ما در صنعت دفاعی و موشکی دچار ضعف‌های زیادیی بودیم اما امروز به حدی در این حوزه پیشرفت کرده‌ایم که اسرائیلی‌ها از آن هراس دارند.

 این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: خدای متعال نحوه دستیابی به این فناوری ها را به ما عنایت کرد تا در مقابل ظالمانی که سبقه طولانی در حوزه نظامی و دفاعی داشتند خود را مجهز کنیم و امروز الحمدالله به این فناوری‌ها دست پیدا کرده‌ ایم و در جهان صاحب اقتدار و عزت شده‌ایم؛ بنابراین نباید دچار غفلت شویم و باید شکرگزار این نعمات الهی باشیم.

 وی در ادامه تفسیر سوره «نمل» گفت: خداوند حضرت داود(ع) را میراث حضرت سلیمان(ع) قرار داد و این پیامبر الهی به مردم گفت من زبان پرندگان را می‌دانم. از این آیه متوجه می‌شویم که پرندگان هم باهم سخن می‌گویند و منطق شعوری دارند که این معجزه الهی است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه برای فهم آیه ۱۶ سوره نمل می‌توان از آیه ۴۴ سوره اسرا بهره گرفت، افزود: خداوند می‌فرماید ای مومنان مبادا این دنیا را ساده ببینید، این عالم همه اعمال ما را ضبط و ثبت می‌کند و حتی حیوانات هم متوجه اعمال ما می‌شود، آسمان‌های هفتگانه مشغول تسبیح خدا هستند، زمین در حال تسبیح خداست، هرچه در آسمان‌ها و زمین قرار دارد همه مشغول تسبیح خداست، شما هیچ چیزی در عالم پیدا نمی‌کنید که مشغول تسبیح نباشد.

 آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه حضرت سلیمان(ع) صاحب جنود و لشکریان زیادی بود، عنوان کرد: لشکریان این پیامبر خدا متشکل از جن و انس بوده است، البته از پرندگان و برخی حیوانات نیز جزو این جنود بوده‌اند، لشکر خدا شامل همه آفریده‌های خدا می‌شود که شاید ما آنها را نبینیم اما در موقع لزوم به کمک بندگان خدا می‌آیند.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: در سوره نمل خدا به ما می‌گوید که حضرت سلیمان دارای یک لشکر منظم و آماده متشکل از انس، جن، حیوانات و پرندگان بود، زمانی که این پیامبر و لشکرش به یک دشتی رسیدند و در آن منطقه مورچه‌های زیادی لانه داشتند و شهر مورچگان بود، یکی از مورچه‌ها گفت، ای جماعت مورچگان سریع به لانه‌های خود بروید سلیمان و لشکرش در حال نزدیک شدن هستند مراقب باشید آنها متوجه نمی‌شوند و زیر پای آنها خرد و شکسته می‌شوید.

 این مفسر قرآن و نهج البلاغه در ادامه افزود: مورچه‌ها نمی‌دانستند حضرت سلیمان(ع) به زبان آنها آگاه است، اما این پیامبر الهی سخن مورچه را شنید و خندید و از خدا خواست بتواند شکر نعمت او را به جای آورد و جزو بندگان شایسته خدا باشد و سپس به لشکر پرندگان خود سرکشی کرد اما هدهد را ندید، یعنی به این میزان اشراف داشت که چه حیواناتی حضور دارند، سپس گفت این هدهد باید به من بگوید کجا بوده وگرنه او را تنبیه خواهم کرد، این سخن حضرت سلیمان نشان می‌دهد که در حیطه نظامی تکلیف همه لشکریان باید مشخص باشد.

 وی در ادامه عنوان کرد: با این سخن حضرت سلیمان، هدهد نزدیک شد و گفت من برای تو خبرهای خوبی از مملکت سبأ آورده‌ام، این حیوان برای عملیات شناسایی رفته بود و حالا برگشته بود تا گزارش شناسایی خود را به حضرت سلیمان بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار