کد خبر: ۶۱۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 12 June 2018
به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان به نقل ازشهرستان دامغان؛جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی دامغان با حضور اسقائی رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی استان در سالن جلسات شهید علی آبادی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. 
در ابتدای این جلسه حسن کاتبی مدیر آموزش و پرورش ضمن خوش آمد گویی اظهار داشت: مدارس غیر دولتی بازوان آموزش و پرورش می باشند و سیاست های کاری شهرستان حمایت همه جانبه از این بخش می باشد.
در ادامه این جلسه حامد مومنی کارشناس مشارکت ها با احصا مشکلات و موانع توسعه و پیشرفت کمی و کیفی مدارس غیر دولتی همدلی و همکاری موسسان را یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت دانست.
محمد اسقائی رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی استان از واگذاری صدور مجوز های تأسیس مراکز آموزشی غیر دولتی به شهرستان ها و مناطق خبر داد و گفت: استان تنها در صدور مجوز راه اندازی نقش نظارتی خواهد داشت.
وی ادامه داد: ایجاد سامانه جامع آموزشی ضمن خدمت ویژه کارکنان مدارس و مراکز غیر دولتی و سامانه های شهریه از دیگر خدمات الکترونیکی خواهد بود که برای این مدارس تعریف شده است. و یکی از نکات قابل توجه این سامانه را نحوه انتقال و انعکاس گزارشات، انتقادات، شکایاتات دانست و اظهار داشت: هرگونه مطلب که در این سامانه منعکس شود برای اداره کل مستقیما قابل رصد و پیگیری خواهد بود.
رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی استان یکی از مهمترین و اصلی ترین اهداف کاری در سال 1397 را تدوین نقشه جامع توسعه مدارس و مراکز غیر دولتی دانست و افزود: برای تحقق اهداف تعیین شده با سه رویکرد:‌ نظارت و بازدید از مراکز آموزشی غیر دولتی ، ایجاد میز خدمت و راه اندازی سامانه های الکترونیکی (دولت الکترونیک) بطور جد و تمام توان بدنبال ایجاد این سه محور خواهیم بود.
محمد اسقائی در خاتمه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مراکز آموزشی غیر دولتی شهرستان دامغان و مقایسه آن با استان، نقش این مراکز را در اشتغال و صرفه جویی در هزینه های آموزشی قابل توجه دانست وتصریح کرد: مدارس غیر دولتی استان نزدیک به 7 میلیارد تومان به دولت کمک کرده اند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار