کارشناس مسئول آفات عمومی جهاد کشاورزی قزوین:
کارشناس مسئول آفات عمومی مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:این طرح در مراحل بعدی نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار قوطی سهم از پهنه‌های کشاورزی جمع آوری شود.
کد خبر: ۶۱۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 12 June 2018

بیش از ۱۲ هزار قوطی سهم از پهنه‌های کشاورزی جمع آوری می‌شود

به گزارش تابناک قزوین،مهراب کریمی در این باره اظهار کرد: این طرح در راستای پاسداشت زیست بوم «طبیعت» برای دومین سال متمادی است که در استان اجراو عملیاتی می شود. 

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری مدیریت‌ها و مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌های سطح استان اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بهره برداران و فروشندگان سموم کشاورزی استان کرده است.

کریمی اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۳۰۰۰ قوطی خالی سم «در مرحله اول» از پهنه‌های کشاورزی استان گردآوری و برای نابود کردن آنها با هماهنگی مدیریت شهری استانداری قزوین و محیط زیست استان تحویل سایت محمدآباد شده است. 

به گفته وی؛ این طرح در مراحل بعدی نیز تا پایان شهریور ماه سالجاری ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار قوطی سهم از پهنه‌های کشاورزی جمع آوری شود. 

وی هدف از اجرای این طرح را؛ همکاری و پیگیری داوطلبانه کارکنان جهاد کشاورزی استان و زیر مجموعه و در راستای فرهنگ سازی برای گردآوری قوطی های خالی سم و پسماندهای ویژه و خطرناک و رها نکردن آن در زیست بوم از سوی کشاورزان است. 

کارشناس مسئول آفات عمومی حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اگرچه قانون پسماندها سال‌هاست تصویب و روند اجرایی کار مشخص شده اما اجرایی شدن آن از سوی دستگاه‌های مسئول از جمله؛ استانداری، محیط زیست، سازمان جهادکشاورزی، صداو سیما و آموزش و پرورش نیازمند هماهنگی بین دستگاهی درسطوح کشوری و استانی و همچنین تامین بودجه است. 

کریمی در نظرگرفتن مکانی برای گردآوری موقت قوطی خالی سم دور از ساختمان‌های اداری و مسکونی و همچنین خودرو مناسب برای جابجایی این قوطی‌ها از مزارع کشاورزی به جایگاه‌های معدوم سازی را از مهمترین نیازمندی‌ها برای اجرای این طرح ارزشمند دانست. 

وی بیان کرد: با ورود جدی و مسئولانه دیگر دستگاه‌های مسئول در این زمینه در جهت ایجاد بستر مناسب برای اجرای قانون پسماندها بتوان گام‌های موثر تری در راستای حفظ و صیانت از زیست بوم و طبیعت برداشته شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار