در اولین مجمع سلامت شهرستان میبد مطرح شد؛
اولین مجمع سلامت میبد با حضور خیرین حوزه سلامت، بهداشت و درمان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و مسئولان شهرستان میبد در مرکز سلامت شهید زاهدی اين شهر برگزارشد.
کد خبر: ۶۱۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 13 June 2018

دکتر «محمد حسین لطفی» معاون امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار كرد: هدف از تشکیل این مجمع هم‌اندیشی بین نهادها و ادارات به منظور شناسايي نقاط ضعف و قوت و بررسی وضعیت سلامت و جلب مشارکت‌های فردی و خانوادگی در سطح جامعه است.

وی بالا بردن ارتقاء سطح سلامت جامعه را یکی از اولویتهای مهم این مجمع برشمرد و افزود: شرایط فعلی و کنونی سلامت منوط به ساخت بیمارستان و اضافه کردن تخت‌هاي بستري و پزشک متخصص نیست بلکه نياز است تا امروز بازگشتي به عقب داشته باشيم و مردم را ترغيب به حفظ سلامت خودشان كنيم.

وي افزود: بايد بحث تغذیه، محرومیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک کلیت جدایی‌ناپذیر از موضوع سلامت در اولویت قرارگیرد و با برنامه‌ریزی، درست اجرا شود. 

لطفی در ادامه حوادث ترافیکی را به عنوان بزرگترین عامل قرباني شدن جان مردم میبد نام برد و بیان كرد: مشکل ترافیکی و حوادث ناشی از آن هر روز قربانی می‌گيرد و خسارات جاني و جسمي به مردم وارد مي‌كند كه بايد با همکاری یکدیگر اصلاح شود.

وی  صنایع ایجاد شده در میبد را یکی دیگر از مشکلات حوزه سلامت در اين شهرستان برشمرد و گفت:سلامت مردمی که در مجاورت اين کارخانه‌ها زندگی می‌کنند و سلامت کارگران باید مورد توجه قرار گیرد. 

معاون دانشگاه علوم پزشكي يزد راه‌اندازی کانون‌های سلامت در محلات و پایگاه‌ها را موثر در ارتقاي سلامت افراد جامعه دانست و گفت: راه‌اندازی این کانون‌ها به عنوان رکن اصلی در ارتقاي سلامت جامعه و با در نظر گرفتن چهار بعد سلامت(جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی)، منظر دیگری به سلامت مردم در سال‌های آینده خواهد داد.

«حسین فلاح» فرماندار میبد نيز در اين مجمع سلامت ضمن تشکر از خیرین و متولیان امر سلامت، گفت: زمانی که زندگی سنتی به زندگی صنعتی تبدیل شد، سلامت افراد جامعه هم با مشکلاتی روبرو شد که با مشارکت و همکاری همه نهادها و ارگان‌ها باید از بروز اين مشكلات پیشگیری شود.

وی کمک خیرین شهرستان را در بخش سلامت مهم دانست و گفت: اگر کمک و همت خیرین شهرستان شامل حال دولت نمی‌شد، قطعا بسیاری از طرح‌های عمرانی حوزه سلامت شهرستان نيز نیمه تمام می‌ماند چرا كه تنها 7 درصد بودجه دولت صرف هزینه‌های عمرانی می‌شود که بسیار ناچیز است و شاید در سال‌های آینده از این مقدار هم کمتر شود.

فلاح به مشکلات بخش سلامت در میبد نيز اشاره كرد و گفت: اتمام دانشکده پرستاری، خرید و نصب دستگاه‌های سی‌تي‌اسکن، تکمیل ساختمان مرکزی بیمارستان و اورژانس و تفکیک زباله‌ها از جمله مشکلاتی است که با کمک خیرین و با پیگیری‌های امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری درحال پیگیری است. 

گفتنی است، در پایان اين نشست نيز بیانیه اولین مجمع سلامت شهرستان میبد به امضای حاضرین رسید و از برگزیدگان عرصه سلامت شهرستان ميبد تقدیر به عمل آمد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار