معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ظرفیت افزایش تولید تخم مرغ در این استان برای تامین بخشی از نیاز کشور همچنان در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۶۱۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 13 June 2018

به گزارش تابناک : جعفر حاجی مجتهد روز چهارشنبه اظهار کرد: سال گذشته با شیوع بیماری آنفولانزای مرغی و معدوم سازی بخش زیادی از مرغ های تخم گذار، استان خراسان رضوی با افزایش 16 درصدی ظرفیت تولید در خصوص تامین نیاز کشور به تخم مرغ سهم خوبی ایفا کرد.
وی با بیان اینکه امسال نیز در این راستا آمادگی افزایش تولید در این استان وجود دارد، گفت: ظرفیت کنترلی تولید تخم مرغ در استان 94 هزار تن است که در سال گذشته باتوجه به نیاز کشور این میزان به بیش از 120 هزار تن افزایش یافت.
وی تاکید کرد: با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از وارد آمدن ضرر و زیان به تولید کنندگان در این بخش به رغم وجود ظرفیت بالای تولید، کنترل تولید انجام میشود، افزود: در حال حاضر تولید 94 هزار تن برای سالجاری با هدف تامین نیاز داخل استان و صادرات در نظر گرفته شده است.
حاجی مجتهد افزود: این میزان تولید تا بیش از 120 و 130 هزار تن قابل افزایش است .
وی بیان کرد: مصرف تخم مرغ استان در سال بین 60 تا 65 هزار تن است و حدود 30 هزار تن مازاد تولید در صورت برقرار شدن دوباره صادرات این محصول به کشورهای دیگر در نظر گرفته و تولید می شود.
هم اکنون استان خراسان رضوی دارای 270 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت بیش از 9 میلیون قطعه در دوره است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار