استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یک حرکت وجدانی و دینی است و نباید در چارچوب مقررات و محدودیت های اداری مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۱۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 13 June 2018

ترویج  و توسعه فرهنگ ایثار حرکتی وجدانی و دینی است

به گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی" پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترویج و توسعه ی فرهنگ ایثار و شهادت با بیان این مطلب افزود: برگزاری کنگره 3 هزار شهید امسال در استان برجسته ترین اقدام در راستای ترویج و توسعه ی فرهنگ و شهادت در جامعه است.

استاندار اظهار کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یک حرکت وجدانی و دینی است و نباید در چارچوب مقررات و محدودیت های اداری مورد توجه قرار گیرد.


وی اضافه کرد: مدیران استان در اجرای برنامه های فرهنگی حوزه ی ترویج و توسعه ی فرهنگ ایثار و شهادت می بایست بجای کمیت و تعدد به  کیفیت توجه کنند.


این مقام مسئول بیان کرد: دبیرخانه شورا طرح های فرهنگی را در راستای ترویج و توسعه ی فرهنگ ایثار و شهادت تببین و پیشنهاد کند تا پس از بررسی در استان اجرایی شود.


زاهدی بر ضرورت تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاههای اجرایی استان می بایست به با سرکشی و دلجویی از خانواده های شهدا و ایثارگران آنها را مورد تقدیر و تکریم قرار دهند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این نشست گفت: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه ها شاهد برگزاری برنامه های متعدد در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت بوده ایم که از کیفیت و خروجی لازم برخوردار نبوده اند.


حقایق پور ادامه داد: قزوین ظرفیت های بی نظیری در زمینه شهدای شاخص مانند رئیس جمهور شهید و سید آزادگان شهید ابوترابی دارد که متاسفانه از آنها بهره برداری لازم صورت نگرفته است.


وی افزود: استان هیچ برنامه ای برای شهدای شاخص خود ندارد و در مقایسه با استان های دیگر در این زمینه نتوانستیم به دلیل مشکلات اعتباری خوب عمل کنیم.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین افزود: برگزاری یک برنامه فاخر در زمینه شهدای شاخص استان در طول سال از برنامه های متعدد بی کیفیت در استان بسیار بهتر است و باید از این ظرفیت ها توسط رسانه ها و مطبوعات در حوزه ایثار و شهادت بیشتر استفاده کرد.


این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بسیاری از دستگاه ها علیرغم دستور صریح و ابلاغ دولت و طرح سپاس برای تجلیل از خانواده شهدا،جانبازان و ایثارگران به خوبی ورود نمی کنند و برنامه ها توسط دستگاه ها در این زمینه پیگیری نمی شود.


وی افزود: در سال جاری اولین کنگره سه هزار شهید استان برگزار می شود و از همه تلاش های مدیران استان و همه دستگاه ها برای ورود جدی در این زمینه قدردانی می کنیم اما نباید این حرکت معطوف به سال جاری باشد و باید در سالهای بعد نیز ادامه یابد.


حقایق پور گفت: حوزه ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت بسیار مظلوم است و حتی علیرغم ارسال دعوت نامه برای مدعوین و مسئولان مرتبط باز شاهد حضور عده اندکی در این شورا هستیم.


استان قزوین سه هزار شهید سرافراز را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار