تابناک قزوین گزارش می دهد؛
استان قزوین دارای زیارتگاه های بسیاری است که در این میان، امامزاده حسین(ع) بیش از سایر امامزاده ها معروف و متجلی است ، این امامزاده(ع) سالهاست که پناه مردم استانهای همجوار و توریست بوده است ولی به علت برخی دلایل شهری نتوانسته آنچنان که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
کد خبر: ۶۱۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 14 June 2018

پروژه ساماندهی امامزاده حسین(ع) روی دست مسئولین/رنجنامه ساکنین منطقه امامزاده حسین(ع)

به گزارش تابناک قزوین،امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا، فرزند دو ساله امام رضا(ع) است که در سال 201 ﮬ . ق در اثر بیماری در شهر قزوین دار فانی را وداع گفته و در گورستان جنوبی شهر قزوین به خاک سپرده شده است.

 امام رضا(ع) فرزندی به نام داشته که به تصریح بسیاری از مورخان او همان شاهزاده حسین(ع) مدفون در قزوین است. در طول قرون و اعصار در هر کتابی از قزوین و مزارات آن سخن به میان آمده از شاهزاده حسین (ع) به عنوان فرزند بلافصل امام رضا (ع) سخن رفته است.

استان قزوین دارای زیارتگاه های بسیاری است که در این میان، امامزاده حسین(ع) بیش از سایر امامزاده ها معروف و متجلی است ، این امامزاده(ع) سالهاست که پناه مردم استانهای همجوار و توریست بوده است ولی به علت برخی دلایل شهری نتوانسته آنچنان که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

چرا که پروژه ساماندهی امامزاده حسین(ع) چندی است که بلا تکلیف مانده است به همین خاطر خبرنگار تابناک قزوین تصمیم گرفت این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

طرحی که عملی نشد

 در آن حوالی مخروبه هایی دید که به لحاظ شهری نه به کوچه شبیه بود و نه به خیابان، خرابه هایی که محل بازی کودکان شده بودند وآنان در آنجا شیطنت های بچگی خود را خالی می کردند.

 خبرنگار تابناک قزوین، از یکی از کودکان درخواست کرد تا بزرگتر خود را صدا بزند تا او بتواند در این رابطه با آن صحبت کند، بانویی جوان اظهار می کند: به تازگی به این محل اثباب کشی کرده است ولی به طور کلی چون ماشین نمی تواند در این محل رفت و آمد کند اثباب کشی او خیلی سخت انجام شده است در این میان، مخروبه های این منطقه سبب شده که محلی برای اراذل و اوباش شود.

بانویی دیگر در پاسخ به اینکه آیا شهرداری طرح تملک این منطقه را بر عهده گرفته است  می گوید: این منطقه یکی از پروژه های شهرداری است که کلید خورد ولی در طول این مدت این دستگاه اجرایی به شکل عملی هیچ نوع پیشرفتی نداشته است.

یکی از ساکنین با بیان اینکه کمبود امکانات یکی از چالش های این پروژه است بیان می کند: ساکنین این محله به دلیل اینکه نمی توانند مایحتاج زندگی خود را از همین منطقه خرید کنند مجبورند تا بازار و یا "بازارچه" بروند.

قیمت پایین زمین

مردی میانسال تصریح می کند: در شهرهایی همچون شیراز، مشهد به دلیل بقاع متبرکه قیمت زمین منطقه ای که به حرم نزدیک است گران تر از سایر مناطق است ولی این موضوع در قزوین  کاملا برعکس است.

به گفته  او، نبود بافت صحیح از سوی شهرداری به زمین های منطقه امامزاده حسین(ع) لطمه وارد کرده است و در این امر همه مسئولین وظایف سنگینی را بر دوش دارند.

تکلیف دختر دم بخت

فرد دیگری اظهار  می کند: من به تازگی ازدواج کردم ولی رفت و آمد در این منطقه در شب خیلی ترسناکتر از روز است خصوصا اگر آن فرد دختر جوانی باشد در این میان، بارها دلم به حال دختران دم بخت این منطقه سوخته است به این دلیل که کدام خواستگار حاضر می شود با دختری که خانه اش در میان مخروبه ها است ازدواج کند.

وی اضافه می کند: مسئولان چرا وقتی تصمیمی می گیرند تا آخر پای آن نمی ایستند، تا کی باید انتظار کشید تا این طرح به پایان برسد.

بدقولی مسئولین

همچنین جوانی دانشجو به تابناک قزوین خاطر نشان می کند: تا قبل عید نوروز قرار بر این شد که  شهرداری همه این منازل را تحت تملک خود قرار دهد ولی پس از مدتی اعلام کرد که بودجه تمام شده است و همین موضوع بلاتکلیفی و سردرگمی مردم این منطقه را بیش از پیش افزایش داد.

به گفته یکی از ساکنین این منطقه، شهرداری این زمین ها را به قیمت پایین خریداری می کند ، برای همین است که برخی مردم حاضر به تملک نیستند.

سردرگمی ساکنان منطقه

پیرمردی  با تاکید بر اینکه ساکنان منطقه امامزاده حسین(ع) با چنین طرحی نه اجازه ساخت و ساز دارند و نه  فرصت فروخت که بتوانند به دور از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در منطقه  دیگر شهر ساکن شوند.

به گزارش تابناک قزوین،در پایان اقشار مختلف مردمی همچون ساکنان محله سلامگاه مشکلات ترافیکی، کمبود امکانات بهداشتی و خدماتی را از جمله چالش های خود در این محله اعلام کردند و خواستار تسریع در اجرای طرح ساماندهی حرم امامزاده حسین (ع) شدند.

گزارش از " آسمان مشرقی"

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار