کارشناس یمنی:
یک کارشناس مسائل یمن با بیان اینکه جنگ بزرگ «الحدیده» در راه است، گفت: شکست متجاوزان در این نبرد، قطعی است و کمرشکن خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 16 June 2018

جنگ «الحدیده» در راه است/شکست متجاوزان، کمرشکن خواهد بود

به گزارش تابناک قزوین به نقل از العالم، عبدالرحمن الراجح کارشناس مسائل سیاسی یمن در پاسخ به سوالی پیرامون اتفاقات رخ داده در الحدیده و اینکه آیا نظامیان سعودی و اماراتی این شهر را محاصره خواهند کرد یا به آن یورش خواهند برد، اظهارداشت: اوضاع در الحدیده مانند سایر جبهه های نبرد در یمن است با این تفاوت که عربستان و امارات زمانی که در یورش به صنعا و صعده و صرواح و تعز و دیگر مناطق ناکام ماندند و شکست خوردند نگاه و توجهشان به منطقه ساحل غربی متمرکز شد زیرا شرایط جغرافیایی در این منطقه به نیروهای متجاوز برای پیشروی تحت حمایت گسترده هوایی، کمک می کند.

وی افزود: به هر حال ائتلاف متجاوز سعودی و به خصوص امارات نوار ساحلی را هدف قرار داده و هزاران نفر از مزدوران خود را به این منطقه گسیل داده اند و تلاش می کنند تحت هر شرایطی یک پیروزی کسب کنند به خصوص این که تجاوز به یمن وارد چهارمین سال خود شده است.

این کارشناس یمنی ادامه داد: به همین خاطر ائتلاف سعودی به سوی الحدیده خیز برداشته است و اولین و آخرین هدف آن توقف فعالیت بندر الحدیده و محاصره آن است.

وی ادامه داد: ائتلاف سعودی گمان می کند با محاصره الحدیده و بستن بندر آن خواهند توانست بر مقاومت مردم یمن در صنعا و صعده و دیگر مناطق تاثیر گذارند و آن را به تسلیم شدن وادارند.

این کارشناس مسائل سیاسی یمن بیان داشت: استقرار نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن در طول خط ساحل به سود آنان نخواهد بود زیرا نیروهای یمنی حملات مختلف و متعددی را بر خطوط امدارسانی آنان انجام می دهند و حتی این خطوط امداد رسانی از مناطق التحیتا، حیس و الخوخه قطع شده است.

وی ادامه داد: به طور کلی نبرد الحدیده با نبرد در دیگر جبهه های نبرد تفاوتی ندارد و مردم یمن در هر جنگی که برای دفاع از سرزمین و آبرو و حیثیت و کرامت و هر کجا و تحت هر شرایطی که  باشد وارد می شوند.

عبدالرحمن الراجح افزود: پیشروی ائتلاف متجاوز در ساحل به معنای پیروزی آن ها نیست و به احتمال زیاد شکست می خورند مانند شکست هایی که در صرواح و نهم و البع و تعز و دیگر جبهه ها متحمل شدند. یک حالت بزرگنمایی از سوی رسانه های وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن وجود دارد که نباید به آن توجه شود و ما باید روی این موضوع تمرکز کنیم که ورود مزدوران و متجاوزان و اشغالگران به شهر الحدیده سرآغاز نبرد است نه نهایت آن و قطعا شکست دشمن در الحدیده، سنگین و کمرشکن خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار